Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem Mor­tis


Zobacz posty bez odpowiedzi

Ministerstwo Magii

Jak zacząć graćRegulamin ogólnyRegulamin fabularnyAdministracjaSklepik rozwojwyPrzedstawiamy dział z najważniejszymi zasadami na forum. Każdy użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z regulaminami, które obowiązują wszystkich zarejestrowanych. Możecie tutaj też sprawdzić, kto jest za co odpowiedzialny i do kogo najlepiej zwracać się z danym problemem.
18wątków
160wiadomości
Fabuła forumMagiczne zawodySpis zaklęćSpis eliksirówPrzedmiotyNajważniejszy na forum dział, który będzie wam potrzebny podczas całego pobytu na forum. Niezależnie od tego, czy dopiero tworzysz postać, czy grasz z nami już od jakiegoś czasu - zawsze znajdzie się coś, co będziesz mógł i chciał tu sprawdzić. Nie krępuj się więc zaglądać tu tak często, jak tylko będziesz tego potrzebować.
60wątków
264wiadomości
Zajęte wizerunkiDodatkowe pola profiluSowa Mistrza GrySowa Niosącego NaukęSowa ProrokaW tym dziale znajduje się tak naprawdę wszystko, co dotyczy naszych postaci. Począwszy od kart, które należy napisać według podanego w danej kategorii wzoru, po skrytki bankowe czy inne dodatki mające usprawnić system i umilić kreowanie bohaterów.
164wątków
837wiadomości
Zostań Mistrzem GrySpis postaci NPCProśby o sesjęPytania do MistrzaMistrz Gry zajmuje się sprawowaniem pieczy nad wszystkimi rozgrywkami. W tym dziale można się do niego zwrócić, poprosić o interwencję, bądź po prostu sprawdzić, co nowego dzieje się w fabule i czy warto gdzieś wpaść.
16wątków
165wiadomości
PoszukiwaniaPropozycje i pomysłyNieobecności i odejściaZnajdź kogoś do pisaniaZasady wymianyMiejsce, w którym znajduje się wszystko, co tylko chcemy przekazać innym. Wszelkiego rodzaju poszukiwania i propozycje innych użytkowników. Warto od czasu do czasu przejrzeć tematy, może znajdziecie to, czego właśnie szukacie?
33wątków
209wiadomości
Today's active topics
Today's top 20 posters
Overall top 20 posters
Delete the forum cookies


Ujawnia ludzką obecność na docelowym obszarze.



Statystyki
Nasi użytkownicy napisali 8741 wiadomości. Mamy 127 zarejestrowanych użytkowników. Ostatnio zarejestrował się Fredexandra Aleivid. Na Forum jest 2 użytkowników :: 0 Zarejestrowanych, 0 Ukrytych i 2 Gości Zarejestrowani Użytkownicy: Brak
Grupy
Ostatnio zalogowani

Czarodzieje • Po Pierwszej Wojnie Światowej wydawać by się mogło, że światem czarodziejskim już nic tak bardzo nie wstrząśnie. Na początku lat trzydziestych wydano jednak Skorowidz Czystości Krwi, który bardzo namieszał w polityce Wielkiej Brytanii i cała burza dotycząca szlachetności czarodziejów rozprzestrzeniła się po świecie. Ciche spory i walki między zwolennikami i przeciwnikami teorii czystości krwi powoli przestają być ciche, a konflikt wychodzi na ulice. Całej tej sytuacji przygląda się zaniepokojone Ministerstwo Magii. Obecnym Ministrem Magii jest Frederick Crouch.

Postacie specjalne • Aby uzyskać którąś z cech rasowych należy napisać specjalną kartę postaci w dziale postaci specjalnych. Nie dotyczy to jedynie wil, które posiadanie w sobie cząstki krwi wili zaznaczają w polu czystość krwi w karcie postaci zwykłego czarodzieja. Do postaci specjalnych zaliczamy: centaury, duchy, gobliny, olbrzymy, wampiry i wilkołaki. Jeżeli nie napiszesz karty postaci specjalnej, a chcesz zostać wilkołakiem lub wampirem, to możesz to zrobić tylko i wyłącznie fabularnie przy obecności mistrza gry.

Ścigani przez prawo • Ministerstwo Magii ma swoich ludzi od brudnej roboty i możecie być pewni, że ściganie listem gończym nie należy do najprzyjemniejszych spraw. Robiąc brzydkie rzeczy bądź świadom tego, że jeżeli zobaczą cię świadkowie, czy ktoś z BUMu złapie trop - postać będzie musiała się ukrywać. Bycie złapanym przez Brygadę Uderzeniową, a więc przez Ministestwo, jeżeli członkowie BUMu przeprowadzą wszystko zgodnie z zasadami - prowadzi do uczciwego procesu, na którym możemy udowodnić swoją niewinność. Używanie veritaserum na przesłuchiwanym jest według prawa zakazane. Jeżeli Wizengamot wyda orzeczenie, iż postać jest winna zarzucanych jej czynów - wyznaczana jest kara. Może być to kara pieniężna, pozbawienie różdżki na czas określony lub nieokreślony, prace społeczne, wtrącenie do więzienia (w tym Azkabanu), w ostateczności banicja lub pocałunek Dementora, czyli śmierć.

Gryffindor • Jeden z domów Hogwartu, swoją nazwę zawdzięczający jednemu z czterech założycieli - Godrykowi Gryffindorowi. W gwarze uczniowskiej członkowie tego domu nazywani są Gryfonami. Bardzo często konkurują ze Ślizgonami, co może być wynikiem sprzecznych wartości wyznawanych w tych dwóch domach. Dom Godryka Gryffindora cieszy się szacunkiem świata czarodziejów od bez mała dziesięciu wieków. Cenionymi cechami charakteru są męstwo, odwaga, szczerość, szlachetność, prawość i sprawiedliwość. Opiekunem Gryfonów jest Costi Lupei. Jeżeli szukasz pomocy - zgłoś się do niego lub do kogoś z dwójki prefektów.

Hufflepuff • Dom w Hogwarcie, którego mieszkańców nazywa się Puchonami. Bywają raczej neutralni, choć jak większość domów odnoszą się dosyć sceptycznie do Ślizgonów. Najlepiej dogadują się z Krukonami, tak samo jak założycielki obu domów - Helga Hufflepuff i Rowena Ravenclaw. Cenionymi cechami charakteru są wierność, sprawiedliwość, pracowitość, lojalność, uczciwość, koleżeńskość, cierpliwość, schludność i pokojowe nastawienie oraz dokładność. Opiekunem domu jest Vakel Bułhakow. Jeżeli szukasz pomocy - zgłoś się do niego lub do kogoś z dwójki prefektów.

Ravenclaw • Stosunek Krukonów do innych domów jest dość przyjazny. Wydaje się, że najbardziej konkurują z Puchonami, choć jest to raczej rywalizacja przyjacielska. W rywalizacji Gryffindor - Slytherin zazwyczaj stają po stronie Gryfonów. Krukoni zwykle konkurują jeśli chodzi o sukcesy w nauce, mniejszą uwagę przykładają natomiast do meczów quidditcha. Cenionymi cechami są mądrość, bystrość, spryt, inteligencja, roztropność, kreatywność, oryginalność, akceptacja innych. Opiekunem domu jest Hugh Fraser. Jeżeli szukasz pomocy - zgłoś się do niego lub do kogoś z dwójki prefektów.

Slytherin • Ostatni z domów, który kojarzy się z cwaniactwem i przebiegłością. Mieszkańcy nazywania są Ślizgonami i choć rywalizują ze wszystkimi, najbardziej nie lubią się z Gryfonami. Najczęściej do Slytherinu przydzielani są czarodzieje czystej krwi, bardzo rzadko zdarza się, by było inaczej. Cenionymi cechami charakteru są spryt i ambicja, zaradność i przebiegłość. Opiekunem domu jest Caolán Báirseach. Jeżeli szukasz pomocy - zgłoś się do niego lub do kogoś z dwójki prefektów.




Mortis został oficjalnie otwarty dnia 11 stycznia 2016 roku. Niektóre z wykorzystanych na stronie kodów pochodzą z serwisów never utopia i bazzart (merci!), zaś reszta została napisana przez Vakela i Caolána. Przy budowaniu kompendium wiedzy korzystałyśmy z pottermore, angielskiej i polskiej wersji potterowskiej wikipedii, własnej wyobraźni i innych źródeł, z których dokładnym spisem możesz zapoznać się w aktualizowanej wraz z rozwojem forum bibliografii. Piękne zdjęcia wykorzystane w logu, stopce i innych miejscach zostały wykonane przez Natalię Drepinę. Coś cię zainteresowało? Nie kradnij - poproś o pomoc.