Jeżeli używanie czegoś sprawia mechaniczne problemy, to zostaną tutaj opisane. Lista jest aktualizowana na bieżąco wraz z powstawaniem nowych przedmiotów.
Moneta
➛ Monetą możemy rzucić poprzez wybranie
kości k2, czyli 50/50. Jedynka to orzeł, dwójka to reszka.
Kości
➛ Użycie kości jest wyjątkowo proste: wystarczy użyć
kości k6. :P
Wahadełko
➛ W przypadku misji lub zwyczajnej chęci pozostawienia czegoś zwykłej losowości przygotowane zostały kostki
k8:kierunek.
Możliwe wyniki to północ, południe, wschód, zachód, północny-zachód, północny-wschód, południowy-zachód, południowy-wschód. Korzystanie z wahadełka polega więc na przygotowaniu wcześniej linii lub planszy i zadaniu pytania.
Druga opcja: tak/nie, prawda/fałsz, sukces/porażka. Rzucamy
k2 i odczytujemy: 1 - tak/prawda/sukces, 2 - nie/fałsz/porażka. Proste, prawda?
Zmieniacz czasu
➛ Każde przekręcenie klepsydrą zmieniacza czasu przenosi naszą postać o godzinę wstecz. Bezpiecznie podróżowanie wynosi maksymalnie cztery godziny. Jeżeli chcemy więcej, to rzucamy
kością K20.
KOSTKA K20 | REZULTAT |
20 | Krytyczny sukces. Postać może przenieść się w czasie o 24 godziny bez szwanku. |
x | + x dodatkowych godzin. |
2 | + dwie dodatkowe godziny. |
1 | Krytyczne pudło. Dochodzi do rozczłonkowania. Fragmenty ciała przenoszą się wstecz o 5 godzin. |
Znaczy to, że jeżeli postać zaplanowała podróż o 12 godzin wstecz i wyrzuciła 12 lub więcej - teleportuje się bez szwanku. Jeżeli wyrzuci mniej niż 12, to dochodzi do rozczłonkowania i/lub innych konsekwencji. (Decyduje mistrz gry.) W przypadku chęci przeniesienia się o pięć godzin wstecz i wyrzucenia 1 postać i tak rozstaje rozczłonkowana, ponieważ wyrzuciła krytyczne pudło.
Zmieniaczem czasu nie można zmieniać napisanej już historii. Nie możemy więc uratować kogoś, chociaż widzieliśmy jego śmierć na własne oczy, ani zaliczyć oblanego sprawdzianu. Możemy za to np. nauczyć się na jego poprawę.
Wyjec
➛[/color] Wysłanie zwykłego listu jest darmowe, ale na forum istnieje również opcja wysłania wyjca. Aby to zrobić możemy albo fabularnie odwiedzić któryś z punktów sowiej poczty, albo wysłać do MG pmkę lub wiadomość w temacie z wyraźną prośbą o posłanie wyjca konkretnej postaci i jego treści. Mistrz Gry dostarczy wyjca w najbliższej sesji tej osoby. W obu przypadkach będzie cię to kosztowało
2ʛ.
Lusterka dwukierunkowe
➛[/color] Przede wszystkim - jedna para lusterek służy do porozumiewania się tylko przez użytkowników konkretnie tych dwóch zwierciadeł. Jeżeli masz jedno lusterko, a chcesz skontaktować się z kimś, kto ma swoje, ale nie to od twojej pary - musicie zakupić jeszcze jeden zestaw. Korzystanie z nich na forum jest bardzo łatwe, zupełnie tak, jak wysyłanie listów przez
sowią pocztę. Na początku każdej wiadomości należy zaznaczyć, że jest to rozmowa przez lusterka, a nie wysyłany list.