DOSTĘPNOŚĆ: DZIAŁ KSIĄG ZAKAZANYCH, SCRIVENSHAFT, ESY I FLORESY
GRIMOIRE ZAKLĘĆ STOPIEŃ TRZECI
Felicia Tonks
SPIS TREŚCI 1. Medyczne. 2. Ochronne. 3. Pojedynkowe. 4. Transmutacyjne. 5. Użytkowe.MEDYCZNE FERULA Zaklęcie lecznicze wyczarowujące bandaże i szyny do opatrzenia oraz usztywnienia złamania. Działa także przeciwbólowo.
VULNERA SANATUR Leczy głębokie rany, na przykład te zadane przez urok Sectumsempra.OCHRONNE ADVERSUM Zaklęcie zapobiegające skutkom wszelkiego rodzaju klątw.
FIANTO DURI Zaklęcie, które rzucone wraz z Protego Maxima i Repello Inimicum tworzy niemal niezdobytą barierę na obszarze określonym przez rzucającego.
FLIPPENDO TRIO Najsilniejsze z zaklęć Flippendo. Przy odrzuceniu przeciwnika tworzy się małe tornado odrzucające także znajdujących się w pobliżu.
LINIA WIEKU Tworzy wokół obiektu cienką, świecącą na złoto linię, której nie są wstanie przekroczyć osoby poniżej pewnego wieku. Nie można jej oszukać wszelkimi miksturami i zaklęciami.
NE APPORTATION Używane do czasowego uniemożliwienia teleportacji na danym obszarze.
SALVIO HEXIA Ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Tworzy barierę, w której ludzie stają się niewidzialni.
SENSOREM Wytwarza niewidzialną barierę, która daje znać rzucającemu, gdy ktoś ją przekroczy. Wykrywa także osoby ukryte pod pelerynami niewidkami i pod wpływem różnych czarów i mikstur.
PROTEGO HORRIBILIS Ulepszona wersja zaklęcia Protego, zdecydowanie najsilniejsze zaklęcie ochronne tworzące barierę ochronną odbijającą zaklęcia (także niewybaczalne) i przedmioty na wyznaczonym terenie (zarówno bezpośrednio złączonym z czarodziejem, jak i większym).
PROTEGO MAXIMA Ulepszona wersja zaklęcia Protego. Wraz z Repello inimicum i Fianto Duri tworzy niemal tworzy niemal niezdobytą barierę na obszarze określonym przez rzucającego.
PROTEGO TOTALUM Sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
REPELLO INIMICUM Wraz z Protego Maxima i Fianto Duri tworzy niemal tworzy niemal niezdobytą barierę na obszarze określonym przez rzucającego.
REPELLO INIMIGOTUM Tworzy magiczna barierę, która chroni budynek/obszar przed zaklęciami.
REPELLO MUGGLETUM FORTE Sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu (budynku).
SECRETUM PRAESTES Bardzo stare i trudne zaklęcie, dzięki któremu tajemnica zostaje zapisana w czyjejś duszy. Taką osobę nazywa się Strażnikiem Tajemnicy i wręcz niemożliwym jest wydobycie jej z niego.POJEDYNKOWE BAUBILLOUS Tworzy jasnożółty piorun, który może uderzyć w konkretny przedmiot bądź osobę. Porażona takim piorunem osoba zostaje sparaliżowana i poważnie zraniona.
CREPITUS Zaklęcie wykorzystywane przeciwko zwartej grupie. Wystrzelone powoduje ogromną eksplozję, która uderza wszystko w obszarze, jaki został określony przez czarującego.
GELATA CEREBRUM Zaklęcie wpływające na postrzeganie i czynności myślowe ofiary. Spowalnia rozumowanie i miesza w głowie każdemu, na kogo zostanie rzucone.
HURLINGBROOM Zaklęcie służącego do strącenia czarodzieja z miotły, na której leci. Sprawia, że miotła zaczyna miotać się na boki w celu zrzucenia właściciela.
INCARCEROUS Powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
MAGNUM CREPITUS Wyczarowuje eksplodujące fajerwerki. Eksplozja może skrzywdzić również rzucającego czar.
SOMNO Zaklęcie wywołujące u przeciwnika zawroty głowy i omdlenia, w konsekwencji prowadzące do utraty przytomności. Potocznie zwane zaklęciem snu.
STULTE Zaklęcie pojedynkowe wywołujące u przeciwnika niewielkie omamy, przez co nie może on skupić się na walce.
TURBINE IGNISIS Wyczarowuje ogromny,ognisty pierścień skupiony wokół różdżki czarodzieja. Można go używać jako ognistego lasso, bądź celować w przeciwników ognistymi kulami.
UPIOROGACEK Zaklęcie wywołujące lęk u przeciwnika.TRANSMUTACYJNE DRACONIFORS Przekształca posążki przedstawiające smoka w żywe, latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.
SERPENSORTIA Wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.
TENTACLIFORS Zmienia głowę czarującego bądź ofiary w ośmiornicę.UŻYTKOWE ARRESTO MOMENTUM Spowalnia lub całkowicie zatrzymuje czas na kilka sekund w danym miejscu.
CONFRINGO Powoduje eksplozję wszystkiego, z czym zetnie się klątwa. Bardzo niebezpieczna i może doprowadzić do śmierci, jeżeli nie zostanie użyta rozważnie.
DELETRIUS Usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.
DISSENDIUM Otwiera wszelkiego rodzaju tajemnicze i ukryte przejścia.
FINITE INCANTATEM Kończy działanie zaklęć na poziomie trudnym.
FRIGIDIUM IGNIS Tworzy niebieski, zimny płomień, który nie parzy ciała. Jest jednak w stanie zniszczyć przedmioty stworzone z materiałów łatwopalnych, jak ubrania czy drewno. Są często przechowywane w słoikach.
IMPERIUS REVELIO Zaklęcie wykrywające, czy dana osoba działa pod wpływem klątwy imperiusa. Jeżeli tak - zacznie mówić bez ładu i składu, wpatrując się przed siebie.
LANUAE MAGICAE Teleportuje przedmiotu. Jest w stanie przenieść jeden przedmiot gdziekolwiek.
MEMORIA IMAGINEM Zaklęcie pozwalające malarzowi zakląć wspomnienie osoby w ruchomym portrecie. Magiczne portrety nie mogą się rozwijać, ale bardzo chętnie podyskutują na tematy, które żyły w nich w godzinie sportretowania. Jest odmianą zaklęcia Tardis.
METEOUROK RECANTO Zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne np. deszcz padający z dachu.
NON CONFRINGETUR Sprawia, że przedmiot staje się niezniszczalny.
PRIORI INCANTATEM Wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
REJICIUNT APPELATIONIS Zaklęcie odczarowujące. Jest w stanie cofnąć skutki wielu zaklęć użytkowych i transmutacyjnych. Nie działa w przypadku stałych uszkodzeń ciała (np. odcięcia ręki).
SEZAM MATERIO Silne zaklęcie otwierające zamknięte zamki.
SICCUM PISCINAM Zaklęcie wysuszające sadzawki i stawy. Jest zbyt słabe, by wysuszyć jezioro.
TARDIS Sprawia, że przedmioty stają się większe wewnątrz niż na zewnątrz (np. torebka jest w stanie pomieścić dużo więcej niż by się wydawało).
TEXTIMONIUM DIXERIS Zaklęcie uniemożliwiające oszukiwanie. Bardzo często stosowane na różnego rodzaju egzaminach.
★ ★
|