W świecie czarodziejów obowiązuje zupełnie inna waluta, niż w świecie mugoli. Są nią
galeony, złote monety wytwarzane przez gobliny. Wszelkie pieniądze przechowywane są w banku Gringotta i to tam dokonuje się wymiany galeonów na pieniądze zwykłych ludzi.
1 galeon = 17 sykli
1 sykl = 21 knutów
Czarodziejskimi pieniędzmi płaci się we wszystkich lokacjach, w których czarodzieje nie muszą ukrywać swoich zdolności. Za każdą wykonaną pracę MG przydziela czarodziejowi zapłatę, którą ten może sobie dopisać do konta w banku. Uczniowie dostają za każdy miesiąc aktywnego uczestniczenia w zajęciach stypendium naukowe, w wysokości 5ʛ za każdy przedmiot, na którym się pojawili.
PIENIĄDZE NA START A POCHODZENIE
STATUS RODZINY | DOROSŁY | UCZEŃ |
BOGATA CZYSTOKRWISTA | 120ʛ | 90ʛ |
CZYSTOKRWISTA | 100ʛ | 70ʛ |
BIEDNA CZYSTOKRWISTA | 80ʛ | 50ʛ |
BOGATA CZARODZIEJSKA | 100ʛ | 70ʛ |
CZARODZIEJSKA | 80ʛ | 50ʛ |
BIEDNA CZARODZIEJSKA | 60ʛ | 30ʛ |
BOGATA MUGOLSKA | 80ʛ | 50ʛ |
MUGOLSKA | 60ʛ | 30ʛ |
BIEDNA MUGOLSKA | 40ʛ | 10ʛ |
Status majątkowy na start określa się poprzez pochodzenie postaci. W przypadku rodzin mugolskich dotyczy to także czarodziejów półkrwi wychowujących się w rodzinie od strony niemagicznego rodzica. Dotyczy to także półgoblinów, półolbrzymów, półwil, wampirów i wilkołaków, gdyż wszystkie te stworzenia mają ludzkie korzenie. Gobliny, centaury i duchy mają inny status majątkowy przez fakt swojego pochodzenia. Gobliny mają taki sam start jak dorosły członek rodziny czystokrwistej, natomiast centaur zaczyna z sakiewką równą najbiedniejszemu uczniowi. Duchy w ogóle nie mają pieniędzy na start, gdyż praktycznie ich nie potrzebują. W przypadku innych magicznych stworzeń wszystko jest do przedyskutowania z Mistrzem Gry. Oczywiście istnieją odstępstwa od tej reguły i jak najbardziej możecie lawirować pomiędzy tym, co zapisane. Wystarczy dać znać Mistrzowi Gry. W razie problemów i niejasności, śmiało - piszcie i pytajcie!