Szkolne:
ENERVATE - uzdrawia i regeneruje. Przydatne przy różnego rodzaju obrażeniach, które dzięki Enervate się zabliźniają. Działa także na obrażenia wewnętrzne.
EXPELLIARMUS - rozbraja przeciwnika.
PROTEGO - na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na zaklęcia niewybaczalne.
ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie całkowicie niewerbalne. Kamufluje/upodabnia do otoczenia przedmiot lub żywą istotę.
EVERTE STATUM - wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.
PETRIFICUS TOTALUS - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje.
LUMOS - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Do wygaszenia światła potrzebne jest zaklęcie Nox.
FINITE - kończy działanie zaklęć na poziomie szkolnym i łatwym.
Łatwe:
BRACKIUM EMENDO - powoduje zanikanie kości w kończynie, w którą zostało wycelowane.
SUSPENSORIUS - zaklęcie wyostrzające zmysły czarodzieja. Można je rzucić zarówno na siebie, jak i na kogoś innego.
Trudne:
PETRIFICUS TOTALUS - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje.