Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem Mor­tis


Share|

Regulamin fabularny forum

PisanieTemat: Regulamin fabularny forum  Sob 28 Lis 2015, 23:53


Regulamin fabularny

1. Kreowanie, odgrywanie i rozwijanie postaci
1.1 Jeżeli twoja postać zna wszystkie języki świata, w młodości żyła w całkowitym odosobnieniu, gdzie nauczyła się czarować bez różdżki jako piętnastolatek, jest zaginionym dzieckiem największego antagonisty (o którym nawet on sam nie wie) i kocha zwierzęta do tego stopnia, że jest w stanie porozumiewać się z nimi i kontrolować tonem głosu - ogarnij się! W taki sposób właśnie psuje się innym zabawę. Kreując postać zastanów się, czy nie jest przerysowana i/lub "przepakowana" umiejętnościami psującymi klimat forum. Mary Sue i Gary Stu mówimy nie.

1.2 Jeżeli masz problem z utworzeniem postaci lub dostosowaniem się do forumowych realiów skorzystaj z naszego działu dla totalnie zielonych.

1.2 Jeżeli masz jakiś pomysł na nową grywalną rasę, umiejętność, genetykę, zawód - nie bój się i napisz. Administrator fabularny z przyjemnością rozpatrzy twój pomysł i jeżeli uzna go za klimatyczny - wprowadzi go w życie.


2. Funkcje Mistrza Gry
2.1 Mistrz Gry pełni na forum rolę narratora. Jeżeli uważasz, że nadużył swojej władzy - zgłoś to administratorowi fabularnemu.

2.2 Mistrz Gry nie uśmierca postaci "bez powodu" - o uśmierceniu bohatera decyduje w głównej mierze prowadzący go użytkownik. Zapisując się na przygodę, czy tajemniczy event liczcie się z tym, że jeżeli postać popełni błąd - może tego pożałować. Niekoniecznie przypłaci to życiem, ale takie zagrożenie jest jak najbardziej realne.

2.3 Mistrz gry ma obowiązek kontrolowania następującego typu rozgrywek:
  • Lekcji przedmiotowych, których nauczyciele są nieaktywni na forum, lub prowadzi je postać NPC
  • Przygód, eventów i różnych wydarzeń fabularnych, które w jakiś sposób odbiegają od normy
  • Rozgrywek wymagających uczestnictwa znaczących postaci NPC
  • Pojedynków, jeżeli użytkownicy sobie tego zażyczą
    Ma on również prawo do pojawiania się w dowolnych rozgrywkach fabularnych i kontrolowania otoczenia. Nie znaczy to oczywiście, że pojawi się w każdej waszej sesji, ale ma do tego pełne prawo. Jeżeli uważasz, że mistrz gry nie pojawił się, a powinien - napisz do niego.

2.4 Mistrz gry może bez uprzedzenia odwiedzić miejsce pracy postaci i zlecić wykonanie zadania bezpośrednio związanego z wykonywanym przez nią zawodem. Odmówienie postaci NPC lub złe jej wykonanie może równać się z brakiem wypłaty na ten miesiąc.

2.5 Mistrz gry ma prawo zamknąć sesję, która jest nieaktywna dłużej niż dwa tygodnie. Może też to zrobić na życzenie graczy, którzy zrezygnowali z prowadzenia rozgrywki.


3. Gra fair play
3.1 Na forum obowiązuje system, który został dokładnie opisany w dziale objaśnienia mechaniki gry. Obowiązuje on wszystkich użytkowników niezależnie od pełnionej na forum funkcji. Niestosowanie się do zasad obowiązujących na forum może skończyć się karą.

3.2 Należy rozgraniczać informacje zdobyte przez naszą postać i te, które zdobyliśmy jako użytkownicy. Nie wszystko da się przewidzieć. Tyczy się to w szczególności czytania sobie wzajemnie w myślach. (Chociażby płoszenie się i przyjmowanie pozycji obronnej, kiedy ktoś ma wobec nas złe zamiary, chociaż nie zrobił nic, co mogłoby na to wskazywać.)

3.3 Jeżeli użytkownicy mają z góry ustalony plan pojedynku i/lub nie chcą korzystać w walce z systemu kostkowego i pomocy mistrza gry - administracja nie widzi w tym żadnego problemu, jednakże ma prawo uznać taką potyczkę za czysto fabularną i nie przyznać pełnej ilości punktów pojedynku.

3.4 Rzucanie kostkami w eventach, na lekcjach i w trakcie wykonywania pracy jest obowiązkowe. Wyjątek stanowią sytuacje, w których mistrz gry zarządzi inaczej.

3.5 Wróżbici nie mają prawa przewidywać śmierci lub trwałego okaleczenia cudzej postaci bez zgody grającej nią osoby lub mistrza gry.


4. Pisanie postów
4.1 Posty fabularne muszą składać się przynajmniej z pięciu zdań złożonych, wyłączając z tego dialogi.

4.2 Istnieje absolutny zakaz kierowania postaciami innych graczy bez ich zgody. Możemy kierować otoczeniem (jeżeli w sesji nie ma mistrza gry), ale nie możemy decydować o tym, co robi czyjaś postać.

4.3Czas na forum płynie tak samo jak czas realny. Z tego powodu administracja udostępniła użytkownikom działy takie jak relacje, dzienniki, sowia poczta i myślodsiewnie, aby mogli uzupełniać wątki, które z jakiegoś powodu im umknęły, a były warte opisania.

4.4 Na forum istnieje pojęcie multilokacji, ale tyczy się ono wyłącznie sesji z mistrzem gry, czyli lekcji, przygód, eventów, szlabanów i pracy. Znaczy to, że oprócz sesji z MG postać może przebywać tylko w jednym wątku jednocześnie. Bez wyjątków.

4.5 Opuszczając wątek napisz pod spodem [z tematu]/[koniec sesji].

4.6 Jeżeli ktoś nie odpisuje ci od ponad tygodnia i nie napisał usprawiedliwienia, zapowiedział bardzo długą nieobecność lub odszedł z forum - masz prawo wyjść z tematu bez uprzedzenia. Możesz ewentualnie napisać do MG, a zakończy niechcianą sesję swoją fabularną mocą.

4.7 Rozpoczynając sesję ustal w pierwszym poście porę dnia i pogodę żeby uniknąć niepotrzebnych komplikacji.

4.8 Nie można pisać sesji między swoimi multikontami. Rozumiemy, że czasem wymagana jest obecność waszych obu postaci w jednym temacie, jednak ich interakcje powinny ograniczyć się do absolutnego minimum i możliwa jest tylko wtedy, kiedy w danej sesji znajdują się postacie innych użytkowników.



Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum

Regulamin fabularny forum

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry
Strona 1 z 1

Similar topics

-
» Regulamin forum
» Łowcy Wampirów
» Regulamin forum
» Regulamin Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart
» Regulamin Forum i Gry

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Mortis :: Ministerstwo Magii :: Prawo czarodziejów-
Skocz do: