Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem Mor­tis


Share|

Mechanika przedmiotów - moneta, kości, wahadełko, zmieniacz czasu, wyjec i te inne...

PisanieTemat: Mechanika przedmiotów - moneta, kości, wahadełko, zmieniacz czasu, wyjec i te inne...  Wto 29 Gru 2015, 14:05


Jeżeli używanie czegoś sprawia mechaniczne problemy, to zostaną tutaj opisane. Lista jest aktualizowana na bieżąco wraz z powstawaniem nowych przedmiotów.

Moneta

Monetą możemy rzucić poprzez wybranie kości k2, czyli 50/50. Jedynka to orzeł, dwójka to reszka.

Kości

Użycie kości jest wyjątkowo proste: wystarczy użyć kości k6. :P

Wahadełko

W przypadku misji lub zwyczajnej chęci pozostawienia czegoś zwykłej losowości przygotowane zostały kostki k8:kierunek.

Możliwe wyniki to północ, południe, wschód, zachód, północny-zachód, północny-wschód, południowy-zachód, południowy-wschód. Korzystanie z wahadełka polega więc na przygotowaniu wcześniej linii lub planszy i zadaniu pytania.

Druga opcja: tak/nie, prawda/fałsz, sukces/porażka. Rzucamy k2 i odczytujemy: 1 - tak/prawda/sukces, 2 - nie/fałsz/porażka. Proste, prawda?

Zmieniacz czasu

Każde przekręcenie klepsydrą zmieniacza czasu przenosi naszą postać o godzinę wstecz. Bezpiecznie podróżowanie wynosi maksymalnie cztery godziny. Jeżeli chcemy więcej, to rzucamy kością K20.

KOSTKA K20REZULTAT
20Krytyczny sukces. Postać może przenieść się w czasie o 24 godziny bez szwanku.
x+ x dodatkowych godzin.
2+ dwie dodatkowe godziny.
1Krytyczne pudło. Dochodzi do rozczłonkowania. Fragmenty ciała przenoszą się wstecz o 5 godzin.

Znaczy to, że jeżeli postać zaplanowała podróż o 12 godzin wstecz i wyrzuciła 12 lub więcej - teleportuje się bez szwanku. Jeżeli wyrzuci mniej niż 12, to dochodzi do rozczłonkowania i/lub innych konsekwencji. (Decyduje mistrz gry.) W przypadku chęci przeniesienia się o pięć godzin wstecz i wyrzucenia 1 postać i tak rozstaje rozczłonkowana, ponieważ wyrzuciła krytyczne pudło.

Zmieniaczem czasu nie można zmieniać napisanej już historii. Nie możemy więc uratować kogoś, chociaż widzieliśmy jego śmierć na własne oczy, ani zaliczyć oblanego sprawdzianu. Możemy za to np. nauczyć się na jego poprawę.

Wyjec

[/color] Wysłanie zwykłego listu jest darmowe, ale na forum istnieje również opcja wysłania wyjca. Aby to zrobić możemy albo fabularnie odwiedzić któryś z punktów sowiej poczty, albo wysłać do MG pmkę lub wiadomość w temacie z wyraźną prośbą o posłanie wyjca konkretnej postaci i jego treści. Mistrz Gry dostarczy wyjca w najbliższej sesji tej osoby. W obu przypadkach będzie cię to kosztowało .

Lusterka dwukierunkowe

[/color] Przede wszystkim - jedna para lusterek służy do porozumiewania się tylko przez użytkowników konkretnie tych dwóch zwierciadeł. Jeżeli masz jedno lusterko, a chcesz skontaktować się z kimś, kto ma swoje, ale nie to od twojej pary - musicie zakupić jeszcze jeden zestaw. Korzystanie z nich na forum jest bardzo łatwe, zupełnie tak, jak wysyłanie listów przez sowią pocztę. Na początku każdej wiadomości należy zaznaczyć, że jest to rozmowa przez lusterka, a nie wysyłany list.



Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum

Mechanika przedmiotów - moneta, kości, wahadełko, zmieniacz czasu, wyjec i te inne...

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry
Strona 1 z 1

Similar topics

-
» Mechanika Walk
» Przykładowy Zapis na Nauczyciela
» Rozpiska przedmiotów
» Mechanika
» Sklepik mistrza gry

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Mortis :: Ministerstwo Magii :: Prawo czarodziejów :: Objaśnienia mechaniki gry-
Skocz do: