Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem Mor­tis


Share|

Zaklęcia dostępne na forum

PisanieTemat: Zaklęcia dostępne na forum  Czw 03 Gru 2015, 21:27



Każdy czarodziej zna zaklęcia - nie mogło ich więc zabraknąć na forum. Przedstawiamy wam spis wszystkich czarów, które obowiązują w naszej rozgrywce. Każdy może dobierać je sobie zgodnie z zasadami określonymi w dziale z mechaniką. Należy przede wszystkim zaznaczyć, iż czary dzielą się (poza dziedzinami) na trzy poziomy trudności - szkolny, łatwy i trudny. Szkolne zaklęcia to te, które można poznać na zajęciach w Hogwarcie. Łatwe i trudne możliwe są do poznania na fabule, jednak poziom trudności w ich opanowaniu będzie się różnił.
Niektóre zaklęcia mają przy poziomie określone inne wymogi. Jednym z nich jest posiadanie jednej z genetyk, na które można złożyć podanie tutaj. Jeszcze inne będą skierowane tylko dla ekspertów w danej dziedzinie - to można wykupić za punkty w sklepiku rozwojowym. Tak samo jak niektóre zaklęcia, których nie mamy możliwości bądź nie chcemy się uczyć fabularnie, a by nam się przydały.



Tak naprawdę każdy użytkownik może opracować nowe zaklęcie. Wystarczy wypełnić formularz i wysłać go na konto Mistrza Gry, który zadecyduje, czy czar pojawi się na liście tych obowiązujących na forum.

Najważniejszym punktem jest ten określający, czy ma być to zaklęcie autorskie, przeznaczone tylko dla tego, kto go wymyślił - wtedy będzie można (chociaż nie jest to konieczne) stworzyć je fabularnie pod opieką Mistrza Gry. W takim przypadku, jedyną możliwością dla innych postaci, aby poznać zaklęcie jest nauczenie się go od jego autora.

Jeżeli jednak chcecie wspomóc forum i zasilić listę zaklęć ogólnodostępnych, wystarczy zaznaczyć, że każdy może z niego korzystać. Za wszelką pomoc na forum przewidujemy zapłatę w postaci punktów specjalnych, o których można przeczytać w dziale z mechaniką forum.

Formularz zgłoszeniowy nowego zaklęcia:

Kod:
[b]RODZAJ:[/b] dziedzina, do jakiej należy czar
[b]NAZWA:[/b]
[b]OPIS:[/b] co robi, jak działa
[b]POZIOM TRUDNOŚCI:[/b] łatwy/trudny
[b]CZY JEST TO ZAKLĘCIE AUTORSKIE:[/b] czy twórcą zaklęcia jest twoja postać
[b]KTO MOŻE POZNAĆ ZAKLĘCIE:[/b] autor/wszyscy




SPIS TREŚCI
1. Czarnomagiczne.
2.  Medyczne.
3.  Ochronne i obronne.
4.  Ofensywne/Pojedynkowe.
5.  Transmutacyjne.
6.  Użytkowe.
7.  Autorskie.


CZARNOMAGICZNE
Łatwe
MUCUS AD NAUSEAM - zaklęcie powodujące bardzo silny katar i przeziębienie.

SOLLICITUS - zaklęcie, które wywołuje koszmary u osoby śpiącej.

SLUGUS ERUCTO - osoba, w którą rzucono zaklęcie, dostaje problemów żołądkowych, tyle że, wymiocinami są ślimaki.


Trudne
ACID MISSILE - z różdżki wydobywa się żrący kwas, tryskający w stronę przeciwnika i zadający mu poważne oparzenia.

FIENDFYRE - wyczarowuje ogromny, bardzo gorący płomień, który jest w stanie dążyć za wskazanym celem.

INVIVENERUM - rozpyla wokół czarodzieja wyjątkowo trujący, śmiertelny gaz. Wdychanie go prowadzi do zawrotów głowy, omdlenia i w ostateczności śmierci. Może zabić również rzucającego je czarodzieja!

OBLIVIATE - zaklęcie zapomnienia używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.

PURPURA FLAMMA - celuje w przeciwnika fioletowym ogniem. Zadaje bardzo silne obrażenia.

SECTUMSEMPRA - powoduje rozległe i głębokie rany na ciele.

STIMULUS MELEDICTIONEM - klątwa tworząca żądło kujące ciało ofiary i wywołujące silną reakcję alergiczną. Wokół miejsce użądlenia pojawia się ogromny obrzęk, skóra czerwienieje a ofiara odczuwa ból. Jeżeli to twarz zostanie zaatakowana wpływa także na wzrok.

SZATAŃSKA POŻOGA - rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze. Jest w stanie zniszczyć horkruksa.


Niewybaczalne
AVADA KEDAVRA - najgroźniejsze z zaklęć niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst.

CRUCIATUS - zaklęcie sprawiające ofierze niewyobrażalny ból. Stosowane jako narzędzie tortur.

IMPERIUS - zaklęcie służące do przejęcia kontroli nad inną istotą (również innym człowiekiem).

TORMENTIS OCCIDITIS - zaklęcie będące fuzją Cruciatusa i Avady Kedavry. Może zabić przeciwnika, wcześniej zadając mu ogromne cierpienie i ból.


Specjalne
CEPA PULMENTI - zaklęcie kończące rytuał wskrzeszenia. Do jego użycia potrzebujemy ciała, które posłuży jako nowy nośnik duszy zawartej chociażby w horkruksie. Ciało to nie może być zniszczone ani martwe.

CLAVIS LOCUS - klątwa słowa tabu. Używający ustanawia słowo-klucz, które po wypowiedzeniu przez kogokolwiek ukazuje rzucającemu lokację tej osoby.

INFERIO - zaklęcie służące do stworzenia inferiusa. Więcej na ten temat w temacie magia rytualna.

SACRUM VOTUM - zaklęcie wieczystej przysięgi, rzucane przez dwóch czarodziei nawzajem. Jeżeli którekolwiek z nich złamie przysięgę - umrze. Do wykonania zaklęcia jest potrzebna osoba trzecia, która złączając dłonie dwóch przysięgających staje się świadkiem przysięgi. Pierwsza z osób przedstawia swoje warunki, druga przysięga a ogniste więzy złączają ich dłonie.

SOLVITE - zaklęcie umożliwiające umieszczenie fragmentu własnej duszy w przedmiocie.  Wymaga jednoczesnego zamordowania człowieka. Tworzy tak zwanego horkruksa.





Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum



Ostatnio zmieniony przez Władca Czasu dnia Sro 06 Sty 2016, 21:52, w całości zmieniany 5 razy
PisanieTemat: Re: Zaklęcia dostępne na forum  Pon 04 Sty 2016, 22:19


MEDYCZNE
Szkolne
ENERVATE - uzdrawia i regeneruje. Przydatne przy różnego rodzaju obrażeniach, które dzięki Enervate się zabliźniają. Działa także na obrażenia wewnętrzne.

EPISKEY - leczy drobne uszkodzenia ciała, takie jak złamany nos, rozcięcie na dłoni, czy podbite oko.


Łatwe
ANAPNEO - zaklęcie udrożniające drogi oddechowe. Nadaje się zarówno podczas ataków paniki, jak i poważniejszych dolegliwości utrudniających oddychanie.

ANESTHESIA - zaklęcie znieczulające. Użycie go skutkuje osłabieniem uczucia bólu w wybranej kończynie. (Nie można znieczulić nim całkowicie, ani znieczulić całego ciała.)

BRACKIUM EMENDO - powoduje zanikanie kości w kończynie, w którą zostało wycelowane.

RENNERVATE - zaklęcie pobudzające. Ocuci każdego, na kogo zostanie rzucone.

REPARIFORS - usuwa skutki zatrucia toksynami, a także magiczny paraliż.


Trudne

FERULA - zaklęcie lecznicze wyczarowujące bandaże i szyny do opatrzenia oraz usztywnienia złamania. Działa także przeciwbólowo.

VULNERA SANATUR - leczy głębokie rany, na przykład te zadane przez urok Sectumsempra.





Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum

PisanieTemat: Re: Zaklęcia dostępne na forum  Sro 06 Sty 2016, 21:47


OCHRONNE I OBRONNE
Szkolne
BĄBLOGŁOWY - zaklęcie tworzące bańkę powietrza wokół głowy. Wykorzystywane właściwie tylko pod wodą, przydaje się w wielu sytuacjach kryzysowych.

CAVE INIMICUM - wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób.

EXPELLIARMUS - rozbraja przeciwnika.

FUMOS - za jego pomocą można wyczarować chmurę podobną do zasłony dymnej. Przeciwnikowi trudno dobrze wycelować zaklęcie, a nawet zobaczyć cel.

HOMENUM REVELIO - ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze.

IMPERVIUS - nadaje celowi właściwości odpychające, nie można tego dotknąć.

PROTEGO - na krótko tworzy magiczną barierę (tarczę), która chroni rzucającego czar zarówno przed zaklęciami jak i przed innymi przedmiotami. Działa na zwykłe uroki, ale nie na zaklęcia niewybaczalne.

RIDDICULUS - zamienia bogina w coś zabawnego, o czym pomyśli rzucający czar.

ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie całkowicie niewerbalne. Kamufluje/upodabnia do otoczenia przedmiot lub żywą istotę.


Łatwe
ANTIVENENUM - zaklęcie wykrywające obecność w posiłku podstawowych trucizn. Jeżeli jedzenie zostało zatrute, zacznie wydzielać nieprzyjemny zapach.

BULLA PRIVATA - zamyka pewien niewielki obszar w przezroczystej, dźwiękoszczelnej bańce, przez którą nie można ot tak przeniknąć. Wykorzystywane najczęściej do przeprowadzania prywatnych rozmów. Zaklęcie utrzymuje się kilka minut. Bańka nie pęka od razu, lecz w jej powłoce pojawiają się dziury.

FLAGRANTE - tworzy ogniste kształty w powietrzu, które można "rysować" za pomocą różdżki.

FLIPPENDO DUO - silniejsze od Flippendo, zaklęcie to jest w stanie odepchnąć przeciwnika na dosyć sporą odległość.

FRIGIDUS FLAMMA - sprawia, że ogień nie parzy a jest po prostu przyjemnie ciepły.

FUMOS DUO - silniejsza wersja Fumos. Tworzy maksymalnie trzy chmury czerwonego dymu.

IMPERTURBABLE - zaklęcie tworzące magiczną barierę na wybranym obiekcie, takim jak drzwi. Może ją przekroczyć tylko osoba, która taką barierę utworzyła. Nie można również przerzucać przez nią żadnych przedmiotów, dzięki czemu może przydać się w przypadku posiedzeń, których treść nie może zostać podsłuchana przez osoby z zewnątrz.

KAPROUN - zaklęcie tworzące barierę alarmującą rzucającego, gdy ktoś przekroczy granicę danego obszaru.

LIBERACORPUS - jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus, uwalnia uniesioną ofiarę.

PESKIPIKSI PESTERNOMI - poskramia chochliki i inne małe, magiczne stworzenia.

PROTEGO TOTALUM - sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.

REPELLO MUGGLETUM - sprawia, że mugole nie widzą danego przedmiotu.


Trudne
ADVERSUM - zaklęcie zapobiegające skutkom wszelkiego rodzaju klątw.

FIANTO DURI - zaklęcie, które rzucone wraz z Protego Maxima i Repello Inimicum tworzy niemal niezdobytą barierę na obszarze określonym przez rzucającego.

FLIPPENDO TRIO - najsilniejsze z zaklęć Flippendo. Przy odrzuceniu przeciwnika tworzy się małe tornado odrzucające także znajdujących się w pobliżu.

LINIA WIEKU - tworzy wokół obiektu cienką, świecącą na złoto linię, której nie są wstanie przekroczyć osoby poniżej pewnego wieku. Nie można jej oszukać wszelkimi miksturami i zaklęciami.

NE APPORTATION - używane do czasowego uniemożliwienia teleportacji na danym obszarze.

PROTEGO HORRIBILIS - ulepszona wersja zaklęcia Protego, zdecydowanie najsilniejsze zaklęcie ochronne tworzące barierę ochronną odbijającą zaklęcia (także niewybaczalne) i przedmioty na wyznaczonym terenie (zarówno bezpośrednio złączonym z czarodziejem, jak i większym).

PROTEGO MAXIMA - ulepszona wersja zaklęcia Protego. Wraz z Repello inimicum i Fianto Duri tworzy niemal tworzy niemal niezdobytą barierę na obszarze określonym przez rzucającego.

REPELLO INIMICUM - wraz z Protego Maxima i Fianto Duri tworzy niemal tworzy niemal niezdobytą barierę na obszarze określonym przez rzucającego.

REPELLO INIMIGOTUM - tworzy magiczna barierę, która chroni budynek/obszar przed zaklęciami.

REPELLO MUGGLETUM FORTE - sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu (budynku).
Poziom: poza programem - trudny

SALVIO HEXIA - ochrania miejsce, w którym ktoś przebywa. Tworzy barierę, w której ludzie stają się niewidzialni.

SECRETUM PRAESTES - bardzo stare i trudne zaklęcie, dzięki któremu tajemnica zostaje zapisana w czyjejś duszy. Taką osobę nazywa się Strażnikiem Tajemnicy i wręcz niemożliwym jest wydobycie jej z niego.

SENSOREM - wytwarza niewidzialną barierę, która daje znać rzucającemu, gdy ktoś ją przekroczy. Wykrywa także osoby ukryte pod pelerynami niewidkami i pod wpływem różnych czarów i mikstur.


Specjalne
EXPECTO PATRONUM - zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.





Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum

PisanieTemat: Re: Zaklęcia dostępne na forum  Sro 06 Sty 2016, 21:49


OFENSYWNE/POJEDYNKOWE
Szkolne
ARANIA EXUMAI - zadaje ból pająkom.

CONJUNCTIVITIS - oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta, jak Drętwota na ludzi.

DIFFINDO - zaklęcie rozcinające. Można nim zarówno przecinać przedmioty, jak i skórę przeciwnika. Nie jest najgroźniejsze.

DRĘTWOTA - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.

DEPULSO - odpycha wybrany przedmiot od rzucającego zaklęcie.

EVERTE STATUM - wyrzuca w powietrze tego, w kogo było wycelowane.

IMMOBILUS - spowalnia jedną lub więcej osób do tego stopnia, że nie mogą wykonać żadnego sensownego ruchu, doprowadzając do jego/ich unieruchomienia.

LOCOMOTOR MORTIS - klątwa służąca do złączenia nóg ofiary ze sobą na krótki czas.

MIMBLE WIMBLE - powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków. Przeciwnikowi plączą się wtedy formułki zaklęć przez co nie może ich rzucać.

ORBIS - pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.

PETRIFICUS TOTALUS - powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje.

RELASHIO - zmusza osobę lub obiekt do miany położenia, odrzucając z dużą siłą.

RICTUSEMPRA - promień uderza ze średnią siłą i zwykle odpycha przeciwnika. Z teoretycznego punktu widzenia zaklęcie to rozśmiesza, niewidzialna siła łaskocze przeciwnika (gdy rzuci się je na siebie, wprawia się w dobry nastrój).

VERDIMILIOUS - wystrzeliwuje zielone iskry. Iskry te mogą ujawnić przedmioty ukryte przez czarną magię, albo być użyte w pojedynku.


Łatwe
ANATISQUACK - znane również jako zaklęcie dzikiej kaczki, odwraca kolana ofiary tyłem na przód.

CALVORIO - zaklęcie usuwające z głowy włosy przeciwnika.

COLLOSHOO - przykleja buty tego, na kogo zaklęcie zostanie rzucone do podłoża uniemożliwiając mu poruszanie się.

EBUBLIO - zamyka cel w dużej bańce, której nie da się zniszczyć siłą fizyczną.

ENTROPOMORPHIS - wywołuje w przeciwniku zachowania insekto-podobne, pozbawiając go możliwości mówienia. Zmusza także do wykonywania pewnych czynności, jak pełzanie, imitowanie ruszania mackami itp.

EXPULSO - powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.

IMPEDIMENTA - spowalnia ofiarę na pewien czas. Działa dłużej niż Immobilus.

INFLATUS - zaklęcie nadmuchujące obiekt. W przypadku osiągnięcia przez obiekt maksymalnego rozmiaru zaczyna się on trząść, a pompowany nadal rozpadnie się na tysiące małych kawałeczków.

JĘZLEP - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie. Działa zarówno na ludzi jak i na duchy.

LEVICORPUS - sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół lub daleko odrzuca przeciwnika.

MANSIO - powoduje przesunięcie i przewrócenie obiektu bądź przeciwnika.

OBSCURO - sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.

POLLICEM - wywołuje u przeciwnika ból w okolicy palców u stóp.

PROCELLA - atmosferyczne zaklęcie sprawiające, że w cel uderza piorun.

PURPURA TURBA - tworzy fioletowe fajerwerki wydobywające się z czubka różdżki. Może zranić także rzucającego czar.

SAGITTENT - zaklęcie pojedynkowe, które wystrzeliwuje z różdżki pocisk nakierowany na przeciwnika.

SAGITTA SURCULUS - zaklęcie, które wystrzeliwuje z końca różdżki strzały lecące na przeciwnika.

SARDINUS ERUCTO - z nosa przeciwnika wylatują sardynki. Bardzo nieprzyjemne uczucie dekoncentruje wroga.

STELEUS - ochładza i powoduje drżenia na ciele przeciwnika. Wykorzystywane do odwrócenia uwagi i zdekoncentrowania podczas walki.

TITILLANDO - zaklęcie łaskoczące. Obwiązuje przeciwnika fioletową wstęgą i go łaskocze, unieruchamiając.

TRANTALLEGRA - wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy. Wymaga kontaktu wzrokowego, by zadziałało.

UTEVO LUX - zaklęcie tymczasowo oślepiające (maksymalnie na kilka minut) osobę, na którą zostało rzucone.

VERDILLIOUS - tworzy na końcu różdżki zielone, skrzące się światło, a także mgłę i iskry. Zadaje obrażenia fizyczne.

VERMILLIOUS - wystrzeliwuje z różdżki czerwone światło, bądź dym w tym samym kolorze.

VIBRUNUM - zaklina śnieżki, by formowały się same i atakowały wyznaczony cel.


Trudne
BAUBILLOUS - tworzy jasnożółty piorun, który może uderzyć w konkretny przedmiot bądź osobę. Porażona takim piorunem osoba zostaje sparaliżowana i poważnie zraniona.

CREPITUS - zaklęcie wykorzystywane przeciwko zwartej grupie. Wystrzelone powoduje ogromną eksplozję, która uderza wszystko w obszarze, jaki został określony przez czarującego.

GELATA CEREBRUM - zaklęcie wpływające na postrzeganie i czynności myślowe ofiary. Spowalnia rozumowanie i miesza w głowie każdemu, na kogo zostanie rzucone.

HURLINGBROOM - zaklęcie służącego do strącenia czarodzieja z miotły, na której leci. Sprawia, że miotła zaczyna miotać się na boki w celu zrzucenia właściciela.

INCARCEROUS - powoduje pojawienie się pęt krępujących ofiarę.

MAGNUM CREPITUS - wyczarowuje eksplodujące fajerwerki. Eksplozja może skrzywdzić również rzucającego czar.

SOMNO - zaklęcie wywołujące u przeciwnika zawroty głowy i omdlenia, w konsekwencji prowadzące do utraty przytomności. Potocznie zwane zaklęciem snu.

STULTE - zaklęcie pojedynkowe wywołujące u przeciwnika niewielkie omamy, przez co nie może on skupić się na walce.

TURBINE IGNISIS - wyczarowuje ogromny,ognisty pierścień skupiony wokół różdżki czarodzieja. Można go używać jako ognistego lasso, bądź celować w przeciwników ognistymi kulami.

UPIOROGACEK - zaklęcie wywołujące lęk u przeciwnika.





Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum

PisanieTemat: Re: Zaklęcia dostępne na forum  Sro 06 Sty 2016, 21:50


TRANSMUTACYJNE
Szkolne
ANTEOCULATIA - powoduje rośnięcie poroża na głowie tego, na kogo zostanie rzucone. Efekt utrzymuje się przez kilka godzin i jest nie do zdjęcia przez żadne zaklęcie. Poroże może wyglądać różnie - zależnie od woli rzucającego czar.

AVIFORS - powoduje, że z różdżki wylatują nietoperze, które atakują przeciwnika.

DENSAUGEO - wydłuża przednie zęby tego, na kogo zostanie rzucone.

DURO - zamienia przedmioty w kamień.

FURNUCULUS - powoduje pojawienie się na twarzy białych krost i piekących bąbli.

GEMINO - powiela małe obiekty. Tworzy duplikat przedmiotu, na który zostało rzucone.

OPPUGNO - kieruje obiekt lub osobę do ataku na przeciwnika. Wyczarowuje przedmiot bądź stworzenie po kontrolą rzucającego.

REPARIFARGE - cofa skutki błędnej transmutacji.

VERA VERTO - przemienia zwierzę w pucharek na wodę.


Łatwe
ARANAEA - zamienia przedmiot w pająka, którego ciało jest mniej więcej proporcjonalne do przedmiotu (zamiana linijki - pająk jest długi, ale chudziutki; zamiana kubka - pająk jest bardziej "pulchny"), lecz jego objętość jest mniejsza.

ATRAMENTO - zamienia wodę w atrament.

AVIS - powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków. Stworzenia te są zdolne do odwrócenia uwagi przeciwnika, bądź nawet zaatakowania go. Efekt nie utrzymuje się jednak dłużej niż kilkanaście minut.

CAPILLUS TINCTURA - zmienia kolor włosów osoby, na której zostanie rzucone. Nie trwa długo, ale może być użyte także na sierści zwierząt, piórach czy pancerzach.

CAUDAM - wyczarowuje zwierzęcy ogon (w zależności od woli rzucającego), nie może jednak być zbyt duży.

CONCHITA - na twarzy osoby, na którą rzucono zaklęcie pojawia się zarost. Jego długość zależna jest od woli rzucającego.

CONCHITA MAXIMA - osobie, na którą rzucono czar wyrasta długa do ziemi broda.

CLAVA NARES - zmienia smarki w nietoperze wylatujące z nosa osoby, na którą rzucono zaklęcie.

CRIBUM - zmienia kociołki w sita.

DULCIUS - zmienia niewielkie kamienie w twarde karmelki.

ERICIUS MUTATIONEM - zmienia obiekt bądź osobę w jeża z wybuchającymi kolcami. Może powodować dyskomfort u zmienionego.

FREMENTUM - sprawia, że skóra osoby, na którą rzucono zaklęcia wygląda jakby była pokryta płatkami kukurydzianymi.

HOMORPHUS - sprawia, że Animag może powrócić do swojego poprzedniego kształtu.

LABIUM COLORE - zmienia kolor ust osoby, na którą zostanie rzucone.

LAPIFORS - zaklęcie transmutujące obiekt w królika. Najlepiej działa na małe obiekty, takie jak artefakty, statuetki, salamandry i kotki. Prawdopodobnie działa również na ludzi, jednak nigdy nie było poprawnie przetestowane.

LIBRO MENDACIUM - zaklęcie transmutujące okładkę książki. Można ją zmienić na dowolną, inną okładkę.

MALUS SAPORIS - zmienia smak potrawy na taki, jaki chce rzucający.

MARSUPIUM - użyte na tkaninie tworzy kieszonkę, do której idealnie pasuje różdżka rzucającego.

MELOFORS - zamienia daną część ciała w dynię.

MULTICORFOS - zaklęcie transmutacyjne służące do zmiany koloru szat, które rzucający ma na sobie.

OCULUS LEPUS - zaklęcie zmieniające wodę w rum.

OPERIET VELLUS - pokrywa osobę, na którą rzucono urok futrem.

ORCHIDEUS - zaklęcie transmutacyjne sprawiające, że z czubka różdżki wyrasta bukiet kwiatów.

PINGERE - zmienia kwiaty i owoce w farby, czerpiąc barwę z miejsca, które zostanie dotknięta różdżką. przed użyciem najlepiej umieścić owoc w naczyniu.

PULCHA PINGE - zmienia owoce i kwiaty w barwniki, których można użyć do makijażu.

PULLUS - transmutuje przedmiot w kurczaka bądź gęś.

REPLEO - napełnia naczynia napojem, który znajdował się w nim ostatnio.

SPONGIFY - łagodzi podłoże danego obszaru, robiąc je bardziej miękkim i gumowatym.

TRUCIDO - zaklęcie transmutujące dwa przedmioty w jeden.

VERMICULUS - transumutuje przedmioty w robaki.

ZAKLĘCIE JEZUSA - polega na transmutacji wody w wino. Nie jest ono najlepszej jakości.


Trudne
DRACONIFORS - przekształca posążki przedstawiające smoka w żywe, latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.

SERPENSORTIA - wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.

TENTACLIFORS - zmienia głowę czarującego bądź ofiary w ośmiornicę.





Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum

PisanieTemat: Re: Zaklęcia dostępne na forum  Sro 06 Sty 2016, 21:51


UŻYTKOWE
Szkolne
ACCIO - sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucanie czaru  i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu przez rzucającego zaklęcie, albo poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas, lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.

ALOHOMORA - otwiera rożne rzeczy, głównie drzwi, skrzynie itp. Nie jest to najsilniejsze zaklęcie otwierające, ale można go użyć na proste zamki i zawiasy.

APERACJUM - zaklęcie ujawniające niewidzialny tusz. Jest idealne do odczytywania zaszyfrowanych, ukrytych wiadomości.

AQUA ERUCTO - z różdżki wypływa strumień wody o pokaźnych rozmiarach.

AQUAMENTI - wytwarza strumień wody z różdżki. Nie jest to zaklęcie o dużej sile, woda nie jest pod dużym ciśnieniem.

AQUM IVANESCO - zaklęcie powodujące zniknięcie nadmiaru wody.

BOMBARDA - zaklęcie powodujące małą eksplozję. Może zniszczyć nie wzmocniony niczym mur, drzwi, jednak nie przebije się przez wszystko.

COLLOPORTUS - zamyka wszelkie rzeczy, głównie zamki itp.

CONFUNDUS - powoduje zmieszanie u osób, a także opanowuje niemagiczne przedmioty.

DEPRIMO - zaklęcie żłobiące. Dzięki niemu można wyżłobić coś w praktycznie każdym materiale rzemieślniczym. Słabo działa tylko w przypadku metalu.

ELUUM SEPARO - zaklęcie rozdzielające składniki eliksirów.

EVANESCE - powoduje znikanie małych przedmiotów lub osłabia działanie zaklęcia Aperacjum.

FINITE - kończy działanie zaklęć na poziomie szkolnym i łatwym.

FLIPPENDO - popycha lub przesuwa ciężkie obiekty (najczęściej głazy czy skrzynie).

GLACIUS - tworzy mroźną mgłę wydobywającą się z różdżki, która zamraża wodę, gasi ogień bądź unieszkodliwia amazońskie salamandry.

HERBIVICUS - powoduje szybki wzrost roślin.

INCENDIO - zaklęcie tworzy płomień wydobywający się z różdżki.

LACARNUM INFLAMARI - jest to proste zaklęcie tworzące małą kulę ognia, która wylatuje z różdżki rzucającego. Jest ono używane do drobnych podpaleń.

LOCOMOTOR - służy do przenoszenia różnych obiektów.

LUMOS - powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. Do wygaszenia światła potrzebne jest zaklęcie Nox.

LUMOS MAXIMA - oświetla całe pomieszczenie w którym znajduje się osoba rzucająca zaklęcie.

LUMOS SOLEM - wytwarza światło imitujące światło słoneczne.

MOBILICORPUS - sprawia, że osoba na którą się je rzuci lewituje. Działa tylko na osoby nieprzytomne.

NOX - odwołuje światło wytwarzane za pomocą zaklęcia Lumos.

PERICULUM - powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerek (działa jako raca).

PORTUS - zmienia wskazany obiekt w świstoklik.

REDUCTO - zamienia w proch wskazane obiekty. Nie działa na bardzo duże przedmioty.

REPARO - naprawia zniszczone lub zepsute przedmioty.

SAD INFER - zaklęcie zmniejszające płomień.

SCINTILLA - tworzy od dwóch do pięciu niegroźnych, wirujących w wybranym kierunku fajerwerków-bączków. Całkowicie znikają po wypaleniu.

SILLENCIO - w przeciwieństwie do podobnych zaklęć - Quietus czy Muffilato - wycisza całkowicie.

SKURGE - usuwa klejącą ektoplazmę.

SONORUS - zaklęcie wytwarzające potężny ryk.

TERGEO - usuwa różne substancje, np. kurz, krew, brud.

VAD INFER - zaklęcie zwiększające płomień.

VENTUS - tworzy spiralę wiatru wydobywającą się z różdżki. Może służyć do przesuwania nie za ciężkich przedmiotów i tworzenia małych przeciągów.

WINGARDIUM LEVIOSA - unosi wskazany obiekt.

ZAKLĘCIE PROTEUSZA - powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych.


Łatwe
ACETABULUM LAVA - zaklina brudne naczynia, by myły się same.

ACIES - zaklęcie nadające przedmiotom połysk.

ANIMO LEPORE - zaklęcie uszczęśliwiające. Powoduje radość u osoby, na którą zostanie rzucone. W przypadku zbyt długiego stosowania może powodować niekontrolowane napady śmiechu.

ALARTE ASCENDARE - powoduje wyrzucenie przedmiotu w powietrze.

ARANAEA DISPENSATA - umożliwia sterowanie pająkiem, na którego zostało rzucone zaklęcia; możliwe jest także zmuszanie pająka do wytworzenia pajęczyny, podczas trwania zaklęcia, jednak wymaga to więcej skupienia.

AURUM DETECTOR - zaklęcie służące do wykrywania metali. Kiedy wybrany metal znajduje się blisko, różdżka zaczyna się trząść i ciągnąć czarodzieja w jego stronę.

BOLSTRA - zaklęcie powoduje łagodzenie powierzchni. Często używane na miotłach i różnego rodzaju siodłach, by korzystanie z nich było wygodniejsze.

BOMBARDA MAXIMA - powoduje eksplozję wskazanego przedmiotu. Jest silniejszą wersją zaklęcia Bombarda.

BONUM IGNIS - zaklęcie rozgrzewające, wyjątkowo przydatne przy bardzo niskich temperaturach. Można nim ogrzać zmarznięte kończyny, dzięki czemu nie dojdzie do ich odmrożenia.

CANTIS - zaklęcie zmuszające cel do śpiewania.

CAPILLI LONGI - zaklęcie używane przede wszystkim w celach kosmetycznych. Sprawia, że włosy osoby, na którą zostanie rzucone rosną szybciej.

CARPE RETRACTUM - rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub w kierunku, w którym ten sobie zażyczy. Rzucane jest głównie na przedmioty martwe, choć można stosować także w przypadku roślin i zwierząt.

CHŁOSZCZYŚĆ - zaklęcie czyszczące dany obiekt. Może to dotyczyć zarówno materiałów, przedmiotów drewnianych, metalowych itp.

CISTEM APERIO - zaklęcie służące do otwierania skrzyń, kufrów i innych przedmiotów przechowujących.

CONSTANT VISIO - zaklęcie służące do polerowania szklanej kuli przed jej bezpośrednim użyciem przez wróżbitę.

CULPRO SCALPRUM GLADIO - zaklęcie umożliwiające naostrzenie dowolnego ostrza za pomocą różdżki. Tępe dłuto - tępy snycerz, tępy miecz - martwy wojownik.

DEFODIO - zaklęcie używane do kopania, bądź żłobienia w kamieniu. Można za jego pomocą odkopać coś w ziemi bądź wytworzyć tunel bez większej ingerencji w naturalne środowisko.

DELENS VESTIGIUM - usuwa ślady na ziemi, śniegu i innych typach podłoża.

DESCENDO - zaklęcie używane do ściągania różnych przedmiotów z wysoko położonych miejsc.

ENGORGIO - zaklęcie powodujące puchnięcie celu. Jeżeli puchnięcie przekroczy próg wytrzymałości obiektu, dojdzie do eksplozji.

EPOXIMISE - zaklęcie łączące ze sobą dwa przedmioty, sklejając je ze sobą potężną siłą wiążącą.

ERECTO - prostuje różnego rodzaju przedmioty. Może służyć np. do rozstawienia namiotu.

EXTINGUETUR IGNIS - zaklęcie wygaszające ogień.

FERRUM - inaczej znane jako zaklęcie brzytwy. Umożliwia względnie bezpieczne zgolenie zarostu.

FRAGORE - w wybranym kierunku poniesie się bardzo głośny huk. Zaklęcie daje wyłącznie efekt dźwiękowy, nie towarzyszy mu żaden wybuch.

FUNEMTIE - zaklęcie związujące sznurówki u butów ofiary na bardzo mocne supły.

GLISSEO - wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty, np. powierzchnie schodów.

HOVERUS - jest jednym z zaklęć lewitacyjnych, które służy do zatrzymania przedmiotu w powietrzu.

ILLEGIBILUS - zaklęcie, które sprawia, że zapisany tekst staje się niemożliwy do odczytania.

IMPERVIUS - zaklęcie sprawiające, że wybrany obiekt staje się wodoodporny. Można go również użyć podczas deszczu, aby krople wody nie spadały nam na twarz utrudniając widoczność oraz do rozrzedzania mgieł.

LEVIORA - sprawia, że przedmioty robią się lżejsze.

MOBILIARBUS - zaklęcie służące do przenoszenia roślin i drzew, a także przedmiotów wykonanych z drewna. Jest wariacją zaklęcia Mobilicorpus.

MOBILE IMAGINEM - zaklęcie umożliwiające magicznym malarzom tworzenie ruchomych obrazów. Jest odmianą zaklęcia Tardis.

MUFFLIATO - sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.

OCIUS - zaklęcie przyspieszające każdy przedmiot, na który zostanie rzucone.

OCULUS REPARO - zaklęcie naprawiające szkiełka w stłuczonych okularach.

PARTIS TEMPORUS - rozdziela obiekty, czarodzieje używają tego zaklęcia do rozdzielenia ogonów Psidwaka.

POLLICEM IGENS - powoduje przyspieszone wzrastanie paznokci, często formowanych na kształt szponów.

QUIETUS - zaklęcie osłabiające siłę głosu.

SICCUM - zaklęcie tworzy falę gorącego powietrza, która wydobywa się z różdżki rzucającego. Można użyć go do osuszenia szat, czy roztopienia zalegającego gdzieś śniegu.

SPATIO - zwiększa wzrost osoby, na którą zostanie rzucone. Działa także na grupę osób.

SUSPENSORIUS - zaklęcie wyostrzające zmysły czarodzieja. Można je rzucić zarówno na siebie, jak i na kogoś innego.

VERUM PARS - zaklęcie, które identyfikuje wszystkie składniki użyte do stworzenia badanego eliksiru.

VIPERA EVANESCA - sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia.

VOLANT - rzucone na obiekt sprawia, że ten zaczyna latać. Używany na miotłach i latających dywanach.

WADDIWASI - zaklęcie używane do wystrzelenia małej, miękkiej masy czegokolwiek, czego rzucający sobie zażyczy.

ZAKLĘCIE CZTERECH STRON ŚWIATA (WSKAŻ MI) - zaklęcie działające jak kompas, którego strzałką staje się różdżka i zaczyna wskazywać północ.

ZAKLĘCIE PAKUJĄCE (PAKUJ) - używane do pakowania różnych przedmiotów do toreb, walizek, itp.


Trudne
ARRESTO MOMENTUM - spowalnia lub całkowicie zatrzymuje czas na kilka sekund w danym miejscu.

CONFRINGO - powoduje eksplozję wszystkiego, z czym zetnie się klątwa. Bardzo niebezpieczna i może doprowadzić do śmierci, jeżeli nie zostanie użyta rozważnie.

DELETRIUS - usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem, które służy do sprawdzania ostatniego czaru rzuconego daną różdżką.

DISSENDIUM - otwiera wszelkiego rodzaju tajemnicze i ukryte przejścia.

FINITE INCANTATEM - kończy działanie zaklęć na poziomie trudnym.

FRIGIDIUM IGNIS - tworzy niebieski, zimny płomień, który nie parzy ciała. Jest jednak w stanie zniszczyć przedmioty stworzone z materiałów łatwopalnych, jak ubrania czy drewno. Są często przechowywane w słoikach.

IMPERIUS REVELIO - zaklęcie wykrywające, czy dana osoba działa pod wpływem klątwy imperiusa. Jeżeli tak - zacznie mówić bez ładu i składu, wpatrując się przed siebie.

LANUAE MAGICAE - teleportuje przedmiotu. Jest w stanie przenieść jeden przedmiot gdziekolwiek.

MEMORIA IMAGINEM - zaklęcie pozwalające malarzowi zakląć wspomnienie osoby w ruchomym portrecie. Magiczne portrety nie mogą się rozwijać, ale bardzo chętnie podyskutują na tematy, które żyły w nich w godzinie sportretowania. Jest odmianą zaklęcia Tardis.

METEOUROK RECANTO - zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne np. deszcz padający z dachu.

NON CONFRINGETUR - sprawia, że przedmiot staje się niezniszczalny.

PRIORI INCANTATEM - wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.

REJICIUNT APPELATIONIS - zaklęcie odczarowujące. Jest w stanie cofnąć skutki wielu zaklęć użytkowych i transmutacyjnych. Nie działa w przypadku stałych uszkodzeń ciała (np. odcięcia ręki).

SEZAM MATERIO - silne zaklęcie otwierające zamknięte zamki.

SICCUM PISCINAM - zaklęcie wysuszające sadzawki i stawy. Jest zbyt słabe, by wysuszyć jezioro.

TARDIS - sprawia, że przedmioty stają się większe wewnątrz niż na zewnątrz (np. torebka jest w stanie pomieścić dużo więcej niż by się wydawało).

TEXTIMONIUM DIXERIS - zaklęcie uniemożliwiające oszukiwanie. Bardzo często stosowane na różnego rodzaju egzaminach.

VERUM DE SCRIPTIS - umożliwia zidentyfikowanie autora ręcznie napisanego tekstu - pod tekstem pojawia się imię i nazwisko danej osoby. Działa tylko, jeśli rzucający zna autora tekstu.





Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum

PisanieTemat: Re: Zaklęcia dostępne na forum  Sob 20 Lut 2016, 16:05


AUTORSKIE
Trudne
ARANAEA LANGUAGE - rzucenie na pająka umożliwia mu posługiwanie się ludzkim językiem na czas trwania zaklęcia; rzucenie na człowieka umożliwia posługiwanie się pajęczym językiem na czas trwania zaklęcia.
Rodzaj: użytkowe
Osoba znająca: @Ururu Marquez

VERITAS ARTIS - odmiana zaklęcia Verum de scriptis, umożliwia ustalenie, kto jest twórcą obrazu lub rysunku, a dzięki temu ustalenie autentyczności.
Rodzaj: użytkowe
Osoba znająca: @Brian Sue





Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem mor­tis.

Regulamin ogólny | Regulamin fabularny | Osoby odpowiedzialne za forum

Sponsored content


PisanieTemat: Re: Zaklęcia dostępne na forum  

Zaklęcia dostępne na forum

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry
Strona 1 z 1

Similar topics

-
» Podręcznik do Zaklęć Złożonych (Rozdział I)
» Jakim zaklęciem jesteś?
» Podręcznik do Zaklęć Podstawowych
» Eliksiry
» Zaklęcia i uroki

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Mortis :: Ministerstwo Magii :: Kompendium wiedzy :: Spisy zaklęć i przedmiotów-
Skocz do: