DOSTĘPNOŚĆ: BIBLIOTEKA, HOGWART, SCRIVENSHAFT, ESY I FLORESY
GRIMOIRE ZAKLĘĆ STOPIEŃ DRUGI
Felicia Tonks
SPIS TREŚCI 1. Medyczne. 2. Ochronne. 3. Pojedynkowe. 4. Transmutacyjne. 5. Użytkowe.MEDYCZNE ANAPNEO Zaklęcie udrożniające drogi oddechowe. Nadaje się zarówno podczas ataków paniki, jak i poważniejszych dolegliwości utrudniających oddychanie.
ANESTHESIA Zaklęcie znieczulające. Użycie go skutkuje osłabieniem uczucia bólu w wybranej kończynie. (Nie można znieczulić nim całkowicie, ani znieczulić całego ciała.)
BRACKIUM EMENDO Powoduje zanikanie kości.
RENNERVATE Zaklęcie pobudzające. Ocuci każdego, na kogo zostanie rzucone.
REPARIFORS Usuwa skutki zatrucia toksynami, a także magiczny paraliż.OCHRONNE ANTIVENENUM Zaklęcie wykrywające obecność w posiłku podstawowych trucizn. Jeżeli jedzenie zostało zatrute, zacznie wydzielać nieprzyjemny zapach.
FLAGRANTE Tworzy ogniste kształty w powietrzu, które można "rysować" za pomocą różdżki.
FLIPPENDO DUO Silniejsze od Flippendo, zaklęcie to jest w stanie odepchnąć przeciwnika na dosyć sporą odległość.
FRIGIDUS FLAMMA Sprawia, że ogień nie parzy a jest po prostu przyjemnie ciepły.
FUMOS DUO Silniejsza wersja Fumos. Tworzy maksymalnie trzy chmury czerwonego dymu.
IMPERTURBABLE Zaklęcie tworzące magiczną barierę na wybranym obiekcie, takim jak drzwi. Może ją przekroczyć tylko osoba, która taką barierę utworzyła. Nie można również przerzucać przez nią żadnych przedmiotów, dzięki czemu może przydać się w przypadku posiedzeń, których treść nie może zostać podsłuchana przez osoby z zewnątrz.
KAPROUN Zaklęcie tworzące barierę alarmującą rzucającego, gdy ktoś przekroczy granicę danego obszaru.
LIBERACORPUS Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus, uwalnia uniesioną ofiarę.
PESKIPIKSI PESTERNOMI Poskramia chochliki i inne małe magiczne stworzenia.
PROTEGO TOTALUM Sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.
REPELLO MUGGLETUM Sprawia, że mugole nie widzą danego przedmiotu.POJEDYNKOWE ANATISQUACK Znane również jako zaklęcie dzikiej kaczki, odwraca kolana ofiary tyłem na przód.
CALVORIO Zaklęcie usuwające z głowy włosy przeciwnika.
COLLOSHOO Przykleja buty tego, na kogo zaklęcie zostanie rzucone do podłoża uniemożliwiając mu poruszanie się.
EBUBLIO Zamyka cel w dużej bańce, której nie da się zniszczyć siłą fizyczną.
ENTROPOMORPHIS Wywołuje w przeciwniku zachowania insekto-podobne, pozbawiając go możliwości mówienia. Zmusza także do wykonywania pewnych czynności, jak pełzanie, imitowanie ruszania mackami itp.
EXPULSO Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.
IMPEDIMENTA Spowalnia ofiarę na pewien czas, działa dłużej niż Immobilus.
INFLATUSZaklęcie nadmuchujące obiekt. W przypadku osiągnięcia przez obiekt maksymalnego rozmiaru zaczyna się on trząść, a pompowany nadal rozpadnie się na tysiące małych kawałeczków.
JĘZLEP Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie. Działa zarówno na ludzi jak i na duchy.
LEVICORPUS Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół lub daleko odrzuca przeciwnika.
MANSIO Powoduje przesunięcie i przewrócenie obiektu bądź przeciwnika.
OBSCURO Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
POLLICEM Wywołuje u przeciwnika ból w okolicy palców u stóp.
PROCELLA Atmosferyczne zaklęcie sprawiające, że w cel uderza piorun.
PURPURA TURBA Tworzy fioletowe fajerwerki wydobywające się z czubka różdżki. Może zranić także rzucającego czar.
SAGITTENT Zaklęcie pojedynkowe, które wystrzeliwuje z różdżki pocisk nakierowany na przeciwnika.
SAGITTA SURCULUS Zaklęcie, które wystrzeliwuje z końca różdżki strzały lecące na przeciwnika.
SARDINUS ERUCTO Z nosa przeciwnika wylatują sardynki. Bardzo nieprzyjemne uczucie dekoncentruje wroga.
STELEUS Ochładza i powoduje drżenia na ciele przeciwnika. Wykorzystywane do odwrócenia uwagi i zdekoncentrowania podczas walki.
TITILLANDO Zaklęcie łaskoczące. Obwiązuje przeciwnika fioletową wstęgą i go łaskocze, unieruchamiając.
TRANTALLEGRA Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy. Wymaga kontaktu wzrokowego, by zadziałało.
UTEVO LUX Zaklęcie tymczasowo oślepiające (maksymalnie na kilka minut) osobę, na którą zostało rzucone.
VERDILLIOUS Tworzy na końcu różdżki zielone, skrzące się światło, a także mgłę i iskry. Zadaje obrażenia fizyczne.
VERMILLIOUS Wystrzeliwuje z różdżki czerwone światło, bądź dym w tym samym kolorze.
VIBRUNUM Zaklina śnieżki, by formowały się same i atakowały wyznaczony cel.TRANSMUTACYJNE AVIS Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków. Stworzenia te są zdolne do odwrócenia uwagi przeciwnika, bądź nawet zaatakowania go. Efekt nie utrzymuje się jednak dłużej niż kilkanaście minut.
CLAVA NARES Zmienia smarki w nietoperze wylatujące z nosa osoby, na którą rzucono zaklęcie.
CRIBUM Zmienia kociołki w sita.
ERICIUS MUTATIONEM Zmienia obiekt bądź osobę w jeża z wybuchającymi kolcami. Może powodować dyskomfort u zmienionego.
FREMENTUM Sprawia, że skóra osoby, na którą rzucono zaklęcia wygląda jakby była pokryta płatkami kukurydzianymi.
HOMORPHUS Sprawia, że Animag może powrócić do swojego poprzedniego kształtu.
LAPIFORS Zaklęcie transmutujące obiekt w królika. Najlepiej działa na małe obiekty, takie jak artefakty, statuetki, salamandry i kotki. Prawdopodobnie działa również na ludzi, jednak nigdy nie było poprawnie przetestowane.
LIBRO MENDACIUM Zaklęcie transmutujące okładkę książki. Można ją zmienić na dowolną, inną okładkę.
MELOFORS Zamienia daną część ciała w dynię.
MULTICORFOS Zaklęcie transmutacyjne służące do zmiany koloru szat, które rzucający ma na sobie.
OCULUS LEPUS Zaklęcie zmieniające wodę w rum.
OPERIET VELLUS Pokrywa osobę, na którą rzucono urok futrem.
ORCHIDEUS Zaklęcie transmutacyjne sprawiające, że z czubka różdżki wyrasta bukiet kwiatów.
PULLUS Transmutuje przedmiot w kurczaka bądź gęś.
REPLEO Napełnia naczynia napojem, który znajdował się w nim ostatnio.
SPONGIFY Łagodzi podłoże danego obszaru, robiąc je bardziej miękkim i gumowatym.
TRUCIDO Zaklęcie transmutujące dwa przedmioty w jeden.
VERMICULUS Transumutuje przedmioty w robaki.
ZAKLĘCIE JEZUSA Polega na transmutacji wody w wino. Nie jest ono najlepszej jakości.UŻYTKOWE ACETABULUM LAVA Zaklina brudne naczynia, by myły się same.
ANIMO LEPORE Zaklęcie uszczęśliwiające. Powoduje radość u osoby, na którą zostanie rzucone. W przypadku zbyt długiego stosowania może powodować niekontrolowane napady śmiechu.
ALARTE ASCENDARE Powoduje wyrzucenie przedmiotu w powietrze.
AURUM DETECTOR Zaklęcie służące do wykrywania metali. Kiedy wybrany metal znajduje się blisko, różdżka zaczyna się trząść i ciągnąć czarodzieja w jego stronę.
BOLSTRA Zaklęcie powoduje łagodzenie powierzchni. Często używane na miotłach i różnego rodzaju siodłach, by korzystanie z nich było wygodniejsze.
BOMBARDA MAXIMA Powoduje eksplozję wskazanego przedmiotu. Jest silniejszą wersją zaklęcia Bombarda.
BONUM IGNIS Zaklęcie rozgrzewające, wyjątkowo przydatne przy bardzo niskich temperaturach. Można nim ogrzać zmarznięte kończyny, dzięki czemu nie dojdzie do ich odmrożenia.
CANTIS Zaklęcie zmuszające cel do śpiewania.
CAPILLI LONGI Zaklęcie używane przede wszystkim w celach kosmetycznych. Sprawia, że włosy osoby, na którą zostanie rzucone rosną szybciej.
CARPE RETRACTUM Rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub w kierunku, w którym ten sobie zażyczy. Rzucane jest głównie na przedmioty martwe, choć można stosować także w przypadku roślin i zwierząt.
CHŁOSZCZYŚĆ Zaklęcie czyszczące dany obiekt. Może to dotyczyć zarówno materiałów, przedmiotów drewnianych, metalowych itp.
CISTEM APERIO Zaklęcie służące do otwierania skrzyń, kufrów i innych przedmiotów przechowujących.
CONSTANT VISIO Zaklęcie służące do polerownaia szklanej kuli przed jej bezpośrednim użyciem przez wróżbitę.
CULPRO SCALPRUM GLADIO Zaklęcie umożliwiające naostrzenie dowolnego ostrza za pomocą różdżki. Tępe dłuto - tępy snycerz, tępy miecz - martwy wojownik.
DEFODIO Zaklęcie używane do kopania, bądź żłobienia w kamieniu. Można za jego pomocą odkopać coś w ziemi bądź wytworzyć tunel bez większej ingerencji w naturalne środowisko.
DELENS VESTIGIUM Usuwa ślady na ziemi, śniegu i innych typach podłoża.
DESCENDO Zaklęcie używane do ściągania róznych przedmiotów z wysoko położonych miejsc.
ENGORGIO Zaklęcie powodujące puchnięcie celu. Jeżeli puchnięcie przekroczy próg wytrzymałości obiektu, dojdzie do eksplozji.
EPOXIMISE Zaklęcie łączące ze sobą dwa przedmioty, sklejając je ze sobą potężną siłą wiążącą.
ERECTO Prostuje różnego rodzaju przedmioty. Może służyć np. do rozstawienia namiotu.
EXTINGUETUR IGNIS Zaklęcie wygaszające ogień.
FINITE Kończy działanie zaklęć na poziomie szkolnym i łatwym.
FRAGORE W wybranym kierunku poniesie się bardzo głośny huk. Zaklęcie daje wyłącznie efekt dźwiękowy, nie towarzyszy mu żaden wybuch.
FUNEMTIE Zaklęcie związujące sznurówki u butów ofiary na bardzo mocne supły.
GLISSEO Wygładza nawet duże i bardzo pokrzywione obiekty, np. powierzchnie schodów.
HOVERUS Jest jednym z zaklęć lewitacyjnych, które służy do zatrzymania przedmiotu w powietrzu.
IMPERIUS REVELIO Zaklęcie wykrywające, czy dana osoba działa pod wpływem klątwy imperiusa. Jeżeli tak - zacznie mówić bez ładu i składu, wpatrując się przed siebie.
ILLEGIBILUS Zaklęcie, które sprawia, że zapisany tekst staje się niemożliwy do odczytania.
IMPERVIUS Zaklęcie sprawiające, że wybrany obiekt staje się wodoodporny. Można go również użyć podczas deszczu, aby krople wody nie spadały nam na twarz utrudniając widoczność oraz do rozrzedzania mgieł.
LEVIORA Sprawia, że przedmioty robią się lżejsze.
MOBILIARBUS Zaklęcie służące do przenoszenia roślin i drzew, a także przedmiotów wykonanych z drewna. Jest wariacją zaklęcia Mobilicorpus.
MOBILE IMAGINEM Zaklęcie umożliwiające magicznym malarzom tworzenie ruchomych obrazów. Jest odmianą zaklęcia Tardis.
MUFFLIATO Sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.
OCIUS Zaklęcie przyspieszające każdy przedmiot, na który zostanie rzucone.
OCULUS REPARO Zaklęcie naprawiające szkiełka w stłuczonych okularach.
PARTIS TEMPORUS Rozdziela obiekty, czarodzieje używają tego zaklęcia do rozdzielenia ogonów Psidwaka.
POLLICEM IGENS Powoduje przyspieszone wzrastanie paznokci, często formowanych na kształt szponów.
QUIETUS Zaklęcie osłabiające siłę głosu.
SICCUM Zaklęcie tworzy falę gorącego powietrza, która wydobywa się z różdżki rzucającego. Można użyć go do osuszenia szat, czy roztopienia zalegającego gdzieś śniegu.
SPATIO Zwiększa wzrost osoby, na którą zostanie rzucone. Działa także na grupę osób.
SUSPENSORIUS Zaklęcie wyostrzające zmysły czarodzieja. Można je rzucić zarówno na siebie, jak i na kogoś innego.
VERUM PARS Zaklęcie, które identyfikuje wszystkie składniki użyte do stworzenia badanego eliksiru.
VIPERA EVANESCA Sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia.
WADDIWASI Zaklęcie używane do wystrzelenia małej, miękkiej masy czegokolwiek, czego rzucający sobie zażyczy.
ZAKLĘCIE CZTERECH STRON ŚWIATA (WSKAŻ MI) Zaklęcie działające jak kompas, którego strzałką staje się różdżka i zaczyna wskazywać północ.
ZAKLĘCIE PAKUJĄCE (PAKUJ) Używane do pakowania różnych przedmiotów do toreb, walizek, itp.
★ ★
|