NOWY ADRES MORTIS.ORG.PL
NOWY ADRES FORUM: https://mortis.org.pl
NOWY ADRES MORTIS.ORG.PL
NOWY ADRES FORUM: https://mortis.org.pl
Non mor­tem ti­memus, sed co­gita­tionem Mor­tis


Share

„Grimoire zaklęć. Stopień drugi.” - Felicia Tonks

Niosący Naukę
Niosący Naukę
NPC


https://mortis.forumpolish.com/t675-sowa-niosacego-nauke
PisanieTemat: „Grimoire zaklęć. Stopień drugi.” - Felicia Tonks  „Grimoire zaklęć. Stopień drugi.” - Felicia Tonks EmptySro 30 Gru 2015, 15:04


DOSTĘPNOŚĆ: BIBLIOTEKA, HOGWART, SCRIVENSHAFT, ESY I FLORESY


GRIMOIRE ZAKLĘĆ
STOPIEŃ DRUGI

Felicia Tonks



SPIS TREŚCI
1. Medyczne.
2. Ochronne.
3. Pojedynkowe.
4. Transmutacyjne.
5. Użytkowe.


MEDYCZNE
ANAPNEO
Zaklęcie udrożniające drogi oddechowe. Nadaje się zarówno podczas ataków paniki, jak i poważniejszych dolegliwości utrudniających oddychanie.

ANESTHESIA
Zaklęcie znieczulające. Użycie go skutkuje osłabieniem uczucia bólu w wybranej kończynie. (Nie można znieczulić nim całkowicie, ani znieczulić całego ciała.)

BRACKIUM EMENDO
Powoduje zanikanie kości.

RENNERVATE
Zaklęcie pobudzające. Ocuci każdego, na kogo zostanie rzucone.

REPARIFORS
Usuwa skutki zatrucia toksynami, a także magiczny paraliż.


OCHRONNE
ANTIVENENUM
Zaklęcie wykrywające obecność w posiłku podstawowych trucizn. Jeżeli jedzenie zostało zatrute, zacznie wydzielać nieprzyjemny zapach.

FLAGRANTE
Tworzy ogniste kształty w powietrzu, które można "rysować" za pomocą różdżki.

FLIPPENDO DUO
Silniejsze od Flippendo, zaklęcie to jest w stanie odepchnąć przeciwnika na dosyć sporą odległość.

FRIGIDUS FLAMMA
Sprawia, że ogień nie parzy a jest po prostu przyjemnie ciepły.

FUMOS DUO
Silniejsza wersja Fumos. Tworzy maksymalnie trzy chmury czerwonego dymu.

IMPERTURBABLE
Zaklęcie tworzące magiczną barierę na wybranym obiekcie, takim jak drzwi. Może ją przekroczyć tylko osoba, która taką barierę utworzyła. Nie można również przerzucać przez nią żadnych przedmiotów, dzięki czemu może przydać się w przypadku posiedzeń, których treść nie może zostać podsłuchana przez osoby z zewnątrz.

KAPROUN
Zaklęcie tworzące barierę alarmującą rzucającego, gdy ktoś przekroczy granicę danego obszaru.

LIBERACORPUS
Jest zaklęciem przeciwdziałającym Levicorpus, uwalnia uniesioną ofiarę.

PESKIPIKSI PESTERNOMI
Poskramia chochliki i inne małe magiczne stworzenia.

PROTEGO TOTALUM
Sprawia, że dany obszar jest trudny do wykrycia.

REPELLO MUGGLETUM
Sprawia, że mugole nie widzą danego przedmiotu.


POJEDYNKOWE
ANATISQUACK
Znane również jako zaklęcie dzikiej kaczki, odwraca kolana ofiary tyłem na przód.

CALVORIO
Zaklęcie usuwające z głowy włosy przeciwnika.

COLLOSHOO
Przykleja buty tego, na kogo zaklęcie zostanie rzucone do podłoża uniemożliwiając mu poruszanie się.

EBUBLIO
Zamyka cel w dużej bańce, której nie da się zniszczyć siłą fizyczną.

ENTROPOMORPHIS
Wywołuje w przeciwniku zachowania insekto-podobne, pozbawiając go możliwości mówienia. Zmusza także do wykonywania pewnych czynności, jak pełzanie, imitowanie ruszania mackami itp.

EXPULSO
Powoduje odpychanie o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby miotającej, z tym że nie powoduje większych obrażeń.

IMPEDIMENTA
Spowalnia ofiarę na pewien czas, działa dłużej niż Immobilus.

INFLATUSZaklęcie nadmuchujące obiekt. W przypadku osiągnięcia przez obiekt maksymalnego rozmiaru zaczyna się on trząść, a pompowany nadal rozpadnie się na tysiące małych kawałeczków.

JĘZLEP
Powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie. Działa zarówno na ludzi jak i na duchy.

LEVICORPUS
Sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół lub daleko odrzuca przeciwnika.

MANSIO
Powoduje przesunięcie i przewrócenie obiektu bądź przeciwnika.

OBSCURO
Sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.

POLLICEM
Wywołuje u przeciwnika ból w okolicy palców u stóp.

PROCELLA
Atmosferyczne zaklęcie sprawiające, że w cel uderza piorun.

PURPURA TURBA
Tworzy fioletowe fajerwerki wydobywające się z czubka różdżki. Może zranić także rzucającego czar.

SAGITTENT
Zaklęcie pojedynkowe, które wystrzeliwuje z różdżki pocisk nakierowany na przeciwnika.

SAGITTA SURCULUS
Zaklęcie, które wystrzeliwuje z końca różdżki strzały lecące na przeciwnika.

SARDINUS ERUCTO
Z nosa przeciwnika wylatują sardynki. Bardzo nieprzyjemne uczucie dekoncentruje wroga.

STELEUS
Ochładza i powoduje drżenia na ciele przeciwnika. Wykorzystywane do odwrócenia uwagi i zdekoncentrowania podczas walki.

TITILLANDO
Zaklęcie łaskoczące. Obwiązuje przeciwnika fioletową wstęgą i go łaskocze, unieruchamiając.

TRANTALLEGRA
Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy. Wymaga kontaktu wzrokowego, by zadziałało.

UTEVO LUX
Zaklęcie tymczasowo oślepiające (maksymalnie na kilka minut) osobę, na którą zostało rzucone.

VERDILLIOUS
Tworzy na końcu różdżki zielone, skrzące się światło, a także mgłę i iskry. Zadaje obrażenia fizyczne.

VERMILLIOUS
Wystrzeliwuje z różdżki czerwone światło, bądź dym w tym samym kolorze.

VIBRUNUM
Zaklina śnieżki, by formowały się same i atakowały wyznaczony cel.


TRANSMUTACYJNE
AVIS
Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków. Stworzenia te są zdolne do odwrócenia uwagi przeciwnika, bądź nawet zaatakowania go. Efekt nie utrzymuje się jednak dłużej niż kilkanaście minut.

CLAVA NARES
Zmienia smarki w nietoperze wylatujące z nosa osoby, na którą rzucono zaklęcie.

CRIBUM
Zmienia kociołki w sita.

ERICIUS MUTATIONEM
Zmienia obiekt bądź osobę w jeża z wybuchającymi kolcami. Może powodować dyskomfort u zmienionego.

FREMENTUM
Sprawia, że skóra osoby, na którą rzucono zaklęcia wygląda jakby była pokryta płatkami kukurydzianymi.

HOMORPHUS
Sprawia, że Animag może powrócić do swojego poprzedniego kształtu.

LAPIFORS
Zaklęcie transmutujące obiekt w królika. Najlepiej działa na małe obiekty, takie jak artefakty, statuetki, salamandry i kotki. Prawdopodobnie działa również na ludzi, jednak nigdy nie było poprawnie przetestowane.

LIBRO MENDACIUM
Zaklęcie transmutujące okładkę książki. Można ją zmienić na dowolną, inną okładkę.

MELOFORS
Zamienia daną część ciała w dynię.

MULTICORFOS
Zaklęcie transmutacyjne służące do zmiany koloru szat, które rzucający ma na sobie.

OCULUS LEPUS
Zaklęcie zmieniające wodę w rum.

OPERIET VELLUS
Pokrywa osobę, na którą rzucono urok futrem.

ORCHIDEUS
Zaklęcie transmutacyjne sprawiające, że z czubka różdżki wyrasta bukiet kwiatów.

PULLUS
Transmutuje przedmiot w kurczaka bądź gęś.

REPLEO
Napełnia naczynia napojem, który znajdował się w nim ostatnio.

SPONGIFY
Łagodzi podłoże danego obszaru, robiąc je bardziej miękkim i gumowatym.

TRUCIDO
Zaklęcie transmutujące dwa przedmioty w jeden.

VERMICULUS
Transumutuje przedmioty w robaki.

ZAKLĘCIE JEZUSA
Polega na transmutacji wody w wino. Nie jest ono najlepszej jakości.


UŻYTKOWE
ACETABULUM LAVA
Zaklina brudne naczynia, by myły się same.

ANIMO LEPORE
Zaklęcie uszczęśliwiające. Powoduje radość u osoby, na którą zostanie rzucone. W przypadku zbyt długiego stosowania może powodować niekontrolowane napady śmiechu.

ALARTE ASCENDARE
Powoduje wyrzucenie przedmiotu w powietrze.

AURUM DETECTOR
Zaklęcie służące do wykrywania metali. Kiedy wybrany metal znajduje się blisko, różdżka zaczyna się trząść i ciągnąć czarodzieja w jego stronę.

BOLSTRA
Zaklęcie powoduje łagodzenie powierzchni. Często używane na miotłach i różnego rodzaju siodłach, by korzystanie z nich było wygodniejsze.

BOMBARDA MAXIMA
Powoduje eksplozję wskazanego przedmiotu. Jest silniejszą wersją zaklęcia Bombarda.

BONUM IGNIS
Zaklęcie rozgrzewające, wyjątkowo przydatne przy bardzo niskich temperaturach. Można nim ogrzać zmarznięte kończyny, dzięki czemu nie dojdzie do ich odmrożenia.

CANTIS
Zaklęcie zmuszające cel do śpiewania.

CAPILLI LONGI
Zaklęcie używane przede wszystkim w celach kosmetycznych. Sprawia, że włosy osoby, na którą zostanie rzucone rosną szybciej.

CARPE RETRACTUM
Rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub w kierunku, w którym ten sobie zażyczy. Rzucane jest głównie na przedmioty martwe, choć można stosować także w przypadku roślin i zwierząt.

CHŁOSZCZYŚĆ
Zaklęcie czyszczące dany obiekt. Może to dotyczyć zarówno materiałów, przedmiotów drewnianych, metalowych itp.

CISTEM APERIO
Zaklęcie służące do otwierania skrzyń, kufrów i innych przedmiotów przechowujących.

CONSTANT VISIO
Zaklęcie służące do polerownaia szklanej kuli przed jej bezpośrednim użyciem przez wróżbitę.

CULPRO SCALPRUM GLADIO
Zaklęcie umożliwiające naostrzenie dowolnego ostrza za pomocą różdżki. Tępe dłuto - tępy snycerz, tępy miecz - martwy wojownik.

DEFODIO
Zaklęcie używane do kopania, bądź żłobienia w kamieniu. Można za jego pomocą odkopać coś w ziemi bądź wytworzyć tunel bez większej ingerencji w naturalne środowisko.

DELENS VESTIGIUM
Usuwa ślady na ziemi, śniegu i innych typach podłoża.

DESCENDO
Zaklęcie używane do ściągania róznych przedmiotów z wysoko położonych miejsc.

ENGORGIO
Zaklęcie powodujące puchnięcie celu. Jeżeli puchnięcie przekroczy próg wytrzymałości obiektu, dojdzie do eksplozji.

EPOXIMISE
Zaklęcie łączące ze sobą dwa przedmioty, sklejając je ze sobą potężną siłą wiążącą.

ERECTO
Prostuje różnego rodzaju przedmioty. Może służyć np. do rozstawienia namiotu.

EXTINGUETUR IGNIS
Zaklęcie wygaszające ogień.

FINITE
Kończy działanie zaklęć na poziomie szkolnym i łatwym.

FRAGORE
W wybranym kierunku poniesie się bardzo głośny huk. Zaklęcie daje wyłącznie efekt dźwiękowy, nie towarzyszy mu żaden wybuch.

FUNEMTIE
Zaklęcie związujące sznurówki u butów ofiary na bardzo mocne supły.

GLISSEO
Wygładza nawet duże i bardzo pokrzywione obiekty, np. powierzchnie schodów.

HOVERUS
Jest jednym z zaklęć lewitacyjnych, które służy do zatrzymania przedmiotu w powietrzu.

IMPERIUS REVELIO
Zaklęcie wykrywające, czy dana osoba działa pod wpływem klątwy imperiusa. Jeżeli tak - zacznie mówić bez ładu i składu, wpatrując się przed siebie.

ILLEGIBILUS
Zaklęcie, które sprawia, że zapisany tekst staje się niemożliwy do odczytania.

IMPERVIUS
Zaklęcie sprawiające, że wybrany obiekt staje się wodoodporny. Można go również użyć podczas deszczu, aby krople wody nie spadały nam na twarz utrudniając widoczność oraz do rozrzedzania mgieł.

LEVIORA
Sprawia, że przedmioty robią się lżejsze.

MOBILIARBUS
Zaklęcie służące do przenoszenia roślin i drzew, a także przedmiotów wykonanych z drewna. Jest wariacją zaklęcia Mobilicorpus.

MOBILE IMAGINEM
Zaklęcie umożliwiające magicznym malarzom tworzenie ruchomych obrazów. Jest odmianą zaklęcia Tardis.

MUFFLIATO
Sprawia, że osoba na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, przez co nie może podsłuchać rozmowy rzucającego.

OCIUS
Zaklęcie przyspieszające każdy przedmiot, na który zostanie rzucone.

OCULUS REPARO
Zaklęcie naprawiające szkiełka w stłuczonych okularach.

PARTIS TEMPORUS
Rozdziela obiekty, czarodzieje używają tego zaklęcia do rozdzielenia ogonów Psidwaka.

POLLICEM IGENS
Powoduje przyspieszone wzrastanie paznokci, często formowanych na kształt szponów.

QUIETUS
Zaklęcie osłabiające siłę głosu.

SICCUM
Zaklęcie tworzy falę gorącego powietrza, która wydobywa się z różdżki rzucającego. Można użyć go do osuszenia szat, czy roztopienia zalegającego gdzieś śniegu.

SPATIO
Zwiększa wzrost osoby, na którą zostanie rzucone. Działa także na grupę osób.

SUSPENSORIUS
Zaklęcie wyostrzające zmysły czarodzieja. Można je rzucić zarówno na siebie, jak i na kogoś innego.

VERUM PARS
Zaklęcie, które identyfikuje wszystkie składniki użyte do stworzenia badanego eliksiru.

VIPERA EVANESCA
Sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje mały snop ognia.

WADDIWASI
Zaklęcie używane do wystrzelenia małej, miękkiej masy czegokolwiek, czego rzucający sobie zażyczy.

ZAKLĘCIE CZTERECH STRON ŚWIATA (WSKAŻ MI)
Zaklęcie działające jak kompas, którego strzałką staje się różdżka i zaczyna wskazywać północ.

ZAKLĘCIE PAKUJĄCE (PAKUJ)
Używane do pakowania różnych przedmiotów do toreb, walizek, itp.



★ ★

„Grimoire zaklęć. Stopień drugi.” - Felicia Tonks

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry
Strona 1 z 1

Similar topics

-
» „Grimoire zaklęć. Stopień pierwszy.” - Felicia Tonks | Podręcznik do Zaklęć i uroków
» „Grimoire zaklęć. Stopień trzeci.” - Felicia Tonks | UNIKAT
» Komisja Eksperymentalnych Zaklęć
» Sala zaklęć i uroków
» System kostkowy w rzucaniu zaklęć

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
NOWY ADRES MORTIS.ORG.PL :: Książki-
Skocz do: