Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: 12 i pół cala, serce smoka, akacja OPANOWANE ZAKLĘCIA: OPIS POSTACI: Nie jest piękny, nie wygląda sympatycznie, wkłada wiele wysiłku by utrzymać swój wizerunek, ale przecież najciemniej pod latarnią. Dwa metry, atletyczna budowa, czujne wilcze oczy, którym mało co umyka, orli nos, nieschludne krucze włosy i nieskrępowana elegancja. Nawet gdy kłania się w pas nie spuszcza z Ciebie wzroku, nawet kiedy się uśmiecha, wygląda jak głodny pies, nawet gdy się śmieje to spojrzenie wydaje się być zbyt zimne na człowieka.
Temat: Zwierzęta Lupei'a Wto 19 Sty 2016, 11:06
Tobias
Jastrząb pocztowy. Sympatyczny, majestatyczny, robi dużo krzyku jak dostarcza wiadomości w porze lunchu i nie dostanie żadnego smakołyka.
Jewgienij Bułhakow
Nauczyciel OPCM, Głowa Rodziny Bułhakow
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Olcha, włókno ze smoczego serca, 10¼ cala, mało giętka. Barwiona na czarno, nieco przetarta, z wyrzeźbionymi na rękojeści liśćmi drzewa, z którego została wykonana. OPANOWANE ZAKLĘCIA: Szkolne: Bombarda, Enervate, Finite, Flippendo, Incendio, Lumos, Lumos Maxima, Mobilicorpus, Nox, Periculum, Protego, Reducto, Sad Infer, Vad Infer, Wingardium Leviosa | Łatwe: Anesthesia, Bracium Emendo, Chłoszczyść, Delens Vestigium, Erecto, Extiguetor Ignis, Funemite, Impervius, Leviora, Rennervate, Siccum, Sollicus, Suspenorius, Vipera Evanesca, Zaklęcie Czterech Stron Świata (Wskaż mi) | Trudne: Acis Missile, Fiendfyre, Invivenerum, Non confringetur, Obliviate, Protego Horribilis, Purpura Flamma, Sectumsempra, Stimulus Meledictionem, Szatańska Pożoga, Tardis | Niewybaczalne: Avada Kedavra, Cruciatus | Specjalne: Solvite OPIS POSTACI: Jewgienij jest wysokim, mierzącym prawie 190cm mężczyzną. Nie należy do tych najlepiej zbudowanych, wręcz przeciwnie - jest tym typem, na którym wszystkie ubrania wiszą i ludzie nie raz dziwią się, jak można być tak chudym. Nie znaczy to jednak, że jest chucherkiem, lata treningów zaowocowały całkiem solidną warstwą mięśniową i choć z kulturystą nie miałby szans, jest przygotowany do powalenia kogoś swojej postury. Na ciele ma wiele blizn, jedne są starsze i pochodzą z dzieciństwa, kiedy to zbierał lanie za występki nie godne dziedzica. Te nowsze są natomiast pamiątkami po eskapadach, mordobiciach i różnego rodzaju balangach, w których już nie tak młody Bułhakow zdawał się brać udział. Ciemne, ścięte na krótko włosy i kilku dniowy zarost to cechy charakterystyczne. Podobnie jak ciemne, odrobinę puste oczy, w których widać przede wszystkim pokłady nienawiści i agresji. Jewgienij zdecydowanie nie należy do najprzystojniejszych mężczyzn jacy chodzili po ziemi, jest zwyczajnie przeciętny. Stara ubierać się elegancko, w koszule, marynarki i spodnie z kantem. Zazwyczaj mu się to udaje, oczywiście o ile nie jest aktualnie na dniu piętnastym ciągłego picia na umór. W takich przypadkach przestaje zwracać uwagę na szczegóły pokroju prasowania, czy nawet prania rzeczy. Często można spotkać go z okularami na nosie, które od pewnego czasu są mu po prostu potrzebne. Kiedyś nosił je, gdy chciał wyglądać na inteligentnego, teraz nie ma wyboru, jeżeli chce się czemuś dobrze przyjrzeć. Jak na ponad czterdziestoletniego mężczyznę przystało, ma pierwsze zmarszczki pojawiające się wokół oczu i skórę, która nosi ślady starzenia się. Nie są mu obce także wszechobecne piegi, którymi tak naprawdę nigdy się nie przejmował.
Lupei, Od dłuższego czasu nie mam żadnych wieści od Ciebie i bardzo mi się to nie podoba. Nie po to Ci pomagałem, by teraz spotykała mnie z Twojej strony cisza. Liczę na barwny i bardzo szczegółowy raport z Twoich poczynań w Hogwarcie, a także informacje o tym, co dzieje się u A. Miałeś mieć na nią oko, nie zapominaj o tym. Doszły mnie słuchy, że jesteście ze sobą dosyć blisko, bardzo dobrze - jednak radziłbym Ci zachować odpowiedni dystans. Nie chcesz mi wejść w drogę, nieprawdaż?
J.B.
Mascius Malfoy
Prefekt Naczelny, Ścigający Srebrnych Wiwern, Rocznik VII
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Dwanaście cali, sztywna, brzoza, pióro z ogona feniksa OPANOWANE ZAKLĘCIA: CAVE INIMICUM, EXPELLIARMUS, HOMENUM REVELIO, PROTEGO, DRĘTWOTA, EVERTE STATUM, IMMOBILUS, BOMBARDA, ALOHOMORA, FINITE, MOBILE IMAGINEM, EXPULSO, IMPERTURBABLE, PROTEGO HORRIBILIS OPIS POSTACI: Malfoy. Jaki jest każdy widzi. Przedstawicieli tego rodu trudno pomylić z kimś innym. Nieco bledsza cera, ostre rysy i wyjątkowo jasne blond włosy. Cechy charakterystyczne, których nie sposób pominąć, tak jak faktu, że każdy z nich kończy w Slytherinie. Tak już po prostu jest i z tym się nie dyskutuje. Mascius nie odbiega od tego opisu w żaden sposób. Jest to typowy przedstawiciel swojej rodziny. Wysoki, mierzy sobie powiem nieco ponad sto osiemdziesiąt centymetrów. O raczej szczupłej sylwetce, gdzie linia mięśni jest wyraźnie odznaczona, jednakże nie widać po nim, aby poświęcał większą uwagę temu, aby jego ciało było odpowiednio wyrzeźbione. Niemniej jednak postawę ma cały czas prostą i faktycznym wyzwaniem jest zobaczenie go, gdy się garbi. Bije od niego powaga wymieszana z poczuciem wyższości, które ma wpajane od dziecka. Jako czarodziej czystej krwi pochodzący z jednego najbardziej szanowanych rodów, roztacza wokół siebie dominującą aurę. Mascius chodzi ubrany na czarno. Jednym z niewielu elementów innego koloru niż czerń jest srebrno-zielony krawat, który to nosi w czasie pobytu w Hogwarcie i tym samym pokazuje jednoznacznie, że ma się do czynienia ze ślizgonem. Z mniej istotnych rzeczy, o których można powiedzieć, to niewielkie znamię na prawej łopatce, które wyglądem przypomina motyla, oraz kilka mniejszych blizn rozsianych po całym ciele. Nie są one jednak na tyle istotne, aby posiadały jakieś większe znaczenie lub/i historie. Większość z nich powstała przez przypadek i nieuwagę.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Sob 13 Lut 2016, 15:12
Profesorze Lupei, zwracam się do Pana z delikatną prośbą. Chciałbym prosić profesora o pomoc w przyswajaniu nowych zaklęć, wychodzących poza zakres nauczania. Jako nauczyciel Obrony Przed Czarną Magią jest Pan oczywistym wyborem. Zdaję sobie doskonale sprawę z tego, że na spotkaniach Klubu Pojedynków mamy okazję poznać nowe zaklęcia i wypróbować je w praktyce, jednakże myślę - i tutaj raczej oboje się zgodzimy - że jest to bardziej forma zabawy i sprawdzenia swoich dotychczasowych umiejętności w pojedynkowaniu. Dlatego też skłaniałbym się ku bardziej indywidualnym torze faktycznego nauczania zaklęć. Nie ukrywam, że bardzo mi na tym zależy, zwłaszcza, że już niedługo kończę naukę w Hogwarcie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że w najbliższych tygodniach ciężko będzie zarezerwować wystarczająco dużo czasu, jednakże ufam, że uda nam się uzgodnić dogodne terminy naszych spotkać, o ile wyraziłby Pan Profesor zgodę i poświęcił mi czas.
Z wyrazami najszczerszego szacunku, Mascius Malfoy
Jewgienij Bułhakow
Nauczyciel OPCM, Głowa Rodziny Bułhakow
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Olcha, włókno ze smoczego serca, 10¼ cala, mało giętka. Barwiona na czarno, nieco przetarta, z wyrzeźbionymi na rękojeści liśćmi drzewa, z którego została wykonana. OPANOWANE ZAKLĘCIA: Szkolne: Bombarda, Enervate, Finite, Flippendo, Incendio, Lumos, Lumos Maxima, Mobilicorpus, Nox, Periculum, Protego, Reducto, Sad Infer, Vad Infer, Wingardium Leviosa | Łatwe: Anesthesia, Bracium Emendo, Chłoszczyść, Delens Vestigium, Erecto, Extiguetor Ignis, Funemite, Impervius, Leviora, Rennervate, Siccum, Sollicus, Suspenorius, Vipera Evanesca, Zaklęcie Czterech Stron Świata (Wskaż mi) | Trudne: Acis Missile, Fiendfyre, Invivenerum, Non confringetur, Obliviate, Protego Horribilis, Purpura Flamma, Sectumsempra, Stimulus Meledictionem, Szatańska Pożoga, Tardis | Niewybaczalne: Avada Kedavra, Cruciatus | Specjalne: Solvite OPIS POSTACI: Jewgienij jest wysokim, mierzącym prawie 190cm mężczyzną. Nie należy do tych najlepiej zbudowanych, wręcz przeciwnie - jest tym typem, na którym wszystkie ubrania wiszą i ludzie nie raz dziwią się, jak można być tak chudym. Nie znaczy to jednak, że jest chucherkiem, lata treningów zaowocowały całkiem solidną warstwą mięśniową i choć z kulturystą nie miałby szans, jest przygotowany do powalenia kogoś swojej postury. Na ciele ma wiele blizn, jedne są starsze i pochodzą z dzieciństwa, kiedy to zbierał lanie za występki nie godne dziedzica. Te nowsze są natomiast pamiątkami po eskapadach, mordobiciach i różnego rodzaju balangach, w których już nie tak młody Bułhakow zdawał się brać udział. Ciemne, ścięte na krótko włosy i kilku dniowy zarost to cechy charakterystyczne. Podobnie jak ciemne, odrobinę puste oczy, w których widać przede wszystkim pokłady nienawiści i agresji. Jewgienij zdecydowanie nie należy do najprzystojniejszych mężczyzn jacy chodzili po ziemi, jest zwyczajnie przeciętny. Stara ubierać się elegancko, w koszule, marynarki i spodnie z kantem. Zazwyczaj mu się to udaje, oczywiście o ile nie jest aktualnie na dniu piętnastym ciągłego picia na umór. W takich przypadkach przestaje zwracać uwagę na szczegóły pokroju prasowania, czy nawet prania rzeczy. Często można spotkać go z okularami na nosie, które od pewnego czasu są mu po prostu potrzebne. Kiedyś nosił je, gdy chciał wyglądać na inteligentnego, teraz nie ma wyboru, jeżeli chce się czemuś dobrze przyjrzeć. Jak na ponad czterdziestoletniego mężczyznę przystało, ma pierwsze zmarszczki pojawiające się wokół oczu i skórę, która nosi ślady starzenia się. Nie są mu obce także wszechobecne piegi, którymi tak naprawdę nigdy się nie przejmował.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Sob 13 Lut 2016, 15:27
Lupei, Skoro już tak zręcznie obserwujesz A. możesz też od czasu do czasu spojrzeć, jakie idiotyzmy odwala mój brat. Nie pozwól mu wchodzić A. na głowę i informuj mnie, gdyby przekraczał niestosowne granice. Co do wyboru na dyrektora - mam zamiar jeszcze z nią o tym porozmawiać. Nie podoba mi się to jednak. Wybór nowego dyrektora szkoły będzie dużym wydarzeniem i na pewno wszyscy o tym usłyszą. Dobrze wiesz, że dla A. rozgłos to najgorsze, co może się teraz przydarzyć. Będziesz więc musiał mieć na nią oko podwójnie i być w gotowości. Wiem, że Hogwart to najbezpieczniejsze miejsce, jakie znajduje się w Wielkiej Brytanii, mimo wszystko mam złe przeczucia.
Będziemy w kontakcie. J.B.
Jewgienij Bułhakow
Nauczyciel OPCM, Głowa Rodziny Bułhakow
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Olcha, włókno ze smoczego serca, 10¼ cala, mało giętka. Barwiona na czarno, nieco przetarta, z wyrzeźbionymi na rękojeści liśćmi drzewa, z którego została wykonana. OPANOWANE ZAKLĘCIA: Szkolne: Bombarda, Enervate, Finite, Flippendo, Incendio, Lumos, Lumos Maxima, Mobilicorpus, Nox, Periculum, Protego, Reducto, Sad Infer, Vad Infer, Wingardium Leviosa | Łatwe: Anesthesia, Bracium Emendo, Chłoszczyść, Delens Vestigium, Erecto, Extiguetor Ignis, Funemite, Impervius, Leviora, Rennervate, Siccum, Sollicus, Suspenorius, Vipera Evanesca, Zaklęcie Czterech Stron Świata (Wskaż mi) | Trudne: Acis Missile, Fiendfyre, Invivenerum, Non confringetur, Obliviate, Protego Horribilis, Purpura Flamma, Sectumsempra, Stimulus Meledictionem, Szatańska Pożoga, Tardis | Niewybaczalne: Avada Kedavra, Cruciatus | Specjalne: Solvite OPIS POSTACI: Jewgienij jest wysokim, mierzącym prawie 190cm mężczyzną. Nie należy do tych najlepiej zbudowanych, wręcz przeciwnie - jest tym typem, na którym wszystkie ubrania wiszą i ludzie nie raz dziwią się, jak można być tak chudym. Nie znaczy to jednak, że jest chucherkiem, lata treningów zaowocowały całkiem solidną warstwą mięśniową i choć z kulturystą nie miałby szans, jest przygotowany do powalenia kogoś swojej postury. Na ciele ma wiele blizn, jedne są starsze i pochodzą z dzieciństwa, kiedy to zbierał lanie za występki nie godne dziedzica. Te nowsze są natomiast pamiątkami po eskapadach, mordobiciach i różnego rodzaju balangach, w których już nie tak młody Bułhakow zdawał się brać udział. Ciemne, ścięte na krótko włosy i kilku dniowy zarost to cechy charakterystyczne. Podobnie jak ciemne, odrobinę puste oczy, w których widać przede wszystkim pokłady nienawiści i agresji. Jewgienij zdecydowanie nie należy do najprzystojniejszych mężczyzn jacy chodzili po ziemi, jest zwyczajnie przeciętny. Stara ubierać się elegancko, w koszule, marynarki i spodnie z kantem. Zazwyczaj mu się to udaje, oczywiście o ile nie jest aktualnie na dniu piętnastym ciągłego picia na umór. W takich przypadkach przestaje zwracać uwagę na szczegóły pokroju prasowania, czy nawet prania rzeczy. Często można spotkać go z okularami na nosie, które od pewnego czasu są mu po prostu potrzebne. Kiedyś nosił je, gdy chciał wyglądać na inteligentnego, teraz nie ma wyboru, jeżeli chce się czemuś dobrze przyjrzeć. Jak na ponad czterdziestoletniego mężczyznę przystało, ma pierwsze zmarszczki pojawiające się wokół oczu i skórę, która nosi ślady starzenia się. Nie są mu obce także wszechobecne piegi, którymi tak naprawdę nigdy się nie przejmował.
Lupei, Czytałeś Proroka? Wydaje mi się, że czas najwyższy wszcząć alarm. Nie opuszczaj A. nawet na krok, miej ją na oku nawet - a w szczególności - wtedy kiedy śpi i jest bezbronna. Zostawiam ją w Twoich rękach i liczę na to, że przy Tobie będzie bezpieczna. W najbliższym czasie postaram dowiedzieć się czegoś więcej na temat pogłosek o Z. Wypytam znajomych z pracy i poszperam w dokumentach i odezwę się, jak tylko coś ustalę. Gdyby coś było nie tak, od razu daj mi znać.
Będziemy, jak zawsze, w kontakcie. J.B.
Jewgienij Bułhakow
Nauczyciel OPCM, Głowa Rodziny Bułhakow
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Olcha, włókno ze smoczego serca, 10¼ cala, mało giętka. Barwiona na czarno, nieco przetarta, z wyrzeźbionymi na rękojeści liśćmi drzewa, z którego została wykonana. OPANOWANE ZAKLĘCIA: Szkolne: Bombarda, Enervate, Finite, Flippendo, Incendio, Lumos, Lumos Maxima, Mobilicorpus, Nox, Periculum, Protego, Reducto, Sad Infer, Vad Infer, Wingardium Leviosa | Łatwe: Anesthesia, Bracium Emendo, Chłoszczyść, Delens Vestigium, Erecto, Extiguetor Ignis, Funemite, Impervius, Leviora, Rennervate, Siccum, Sollicus, Suspenorius, Vipera Evanesca, Zaklęcie Czterech Stron Świata (Wskaż mi) | Trudne: Acis Missile, Fiendfyre, Invivenerum, Non confringetur, Obliviate, Protego Horribilis, Purpura Flamma, Sectumsempra, Stimulus Meledictionem, Szatańska Pożoga, Tardis | Niewybaczalne: Avada Kedavra, Cruciatus | Specjalne: Solvite OPIS POSTACI: Jewgienij jest wysokim, mierzącym prawie 190cm mężczyzną. Nie należy do tych najlepiej zbudowanych, wręcz przeciwnie - jest tym typem, na którym wszystkie ubrania wiszą i ludzie nie raz dziwią się, jak można być tak chudym. Nie znaczy to jednak, że jest chucherkiem, lata treningów zaowocowały całkiem solidną warstwą mięśniową i choć z kulturystą nie miałby szans, jest przygotowany do powalenia kogoś swojej postury. Na ciele ma wiele blizn, jedne są starsze i pochodzą z dzieciństwa, kiedy to zbierał lanie za występki nie godne dziedzica. Te nowsze są natomiast pamiątkami po eskapadach, mordobiciach i różnego rodzaju balangach, w których już nie tak młody Bułhakow zdawał się brać udział. Ciemne, ścięte na krótko włosy i kilku dniowy zarost to cechy charakterystyczne. Podobnie jak ciemne, odrobinę puste oczy, w których widać przede wszystkim pokłady nienawiści i agresji. Jewgienij zdecydowanie nie należy do najprzystojniejszych mężczyzn jacy chodzili po ziemi, jest zwyczajnie przeciętny. Stara ubierać się elegancko, w koszule, marynarki i spodnie z kantem. Zazwyczaj mu się to udaje, oczywiście o ile nie jest aktualnie na dniu piętnastym ciągłego picia na umór. W takich przypadkach przestaje zwracać uwagę na szczegóły pokroju prasowania, czy nawet prania rzeczy. Często można spotkać go z okularami na nosie, które od pewnego czasu są mu po prostu potrzebne. Kiedyś nosił je, gdy chciał wyglądać na inteligentnego, teraz nie ma wyboru, jeżeli chce się czemuś dobrze przyjrzeć. Jak na ponad czterdziestoletniego mężczyznę przystało, ma pierwsze zmarszczki pojawiające się wokół oczu i skórę, która nosi ślady starzenia się. Nie są mu obce także wszechobecne piegi, którymi tak naprawdę nigdy się nie przejmował.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Czw 31 Mar 2016, 14:24
Ptaszki ćwierkają, że nie pojawiłeś się na ostatniej radzie. Czyżbyś olewał swoje obowiązki? A może zadanie, jakie Ci powierzyłem jest za trudne?
J.B.
Kaylin Wittermore
Prefekt Ravenclawu, Rocznik VI
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Angielski dąb, pancerz kikimory, 13 cali, sztywna. Solidna, z dosyć grubą rękojeścią. Nie jest prosta, większość różdżki jest pofalowana. Sama rękojeść ozdobiona jest grawerowaniem w drewnie, a także onyksem, który umieszczony jest na jej podstawie. OPANOWANE ZAKLĘCIA: ★ Szkolne ★ ACCIO - ALOHOMORA - APERACJUM - BĄBLOGŁOWY - BOMBARDA - COLLOPORTUS - CONFUNDUS - DEPULSO - DRĘTWOTA - ENERVATE - EPISKEY - EXPELLIARMUS - GLACIUS - LUMOS MAXIMA - REDUCTO - REPARO - WINGARDIUM LEVIOSA ★ Łatwe ★ ANATISQUACK - BONUM IGNIS - CALVORIO - CHŁOSZCZYŚĆ - CONSTANT VISIO - ENTROPOMORPHIS - ERECTO - FUNEMITE - ILLEGIBILUS - IMPERTURBABLE - SICCUM - ZAKLĘCIE CZTERECH STRON ŚWIATA (WSKAŻ MI) ★ Trudne ★ FINITE INCANTATEM - PROTEGO HORRIBILIS ★ Specjalne ★ ZAKLĘCIE PATRONUSA (EXPECTO PATRONUM, FORMA BIAŁEGO KRUKA) ★ OPIS POSTACI: Dosyć niska, mierząca jedynie sto sześćdziesiąt centymetrów, nie wyróżniająca się tak naprawdę niczym szesnastolatka. Drobna, można nawet pokusić się o stwierdzenie chuda dziewczyna, która z pewnością nie ma zbyt wiele siły i łatwą ją pociągnąć, czy popchnąć. Ostatnim razem, gdy się ważyła, waga ukazała czterdzieści osiem kilogramów, co i tak było dla niej osiągnięciem. Całkowicie przeciętna, o krótkich blond włosach, które lubią się puszyć i falować - każdy włos w zupełnie inną stronę, co sprawia, że na jej głowie prawie zawsze panuje nieład. Zawsze bardzo się stara, by mieć choć trochę elegancką fryzurę, jednak nie często jej się to udaje. Brązowe oczy kontrastują z bladą cerą, będącą oznaką przebywania przez większość czasu w budynkach, choć w wakacje zdarza się, że znajduje się na niej lekka opalenizna będąca wynikiem spędzania czasu z magicznymi stworzeniami na zewnątrz. Opala się jednak na czerwono, co nie jest szczytem jej marzeń. Ma na twarzy kilka pieprzyków, a na całym ciele poza tym jedyną skazą jest długa blizna, ciągnąca się aż od lewej strony brzucha do połowy uda. Nie ma zbyt dużej wady wzroku, jednak często można spotkać ją w okularach z czarną obwódką, gdyż w ten sposób lepiej jej się czyta. Dziewczyna nauczona została dbania o siebie, więc zawsze jest czysta i schludnie ubrana. Zdarza się, że na twarzy można dostrzec makijaż, lecz nie jest to zbyt częste. Lubi eleganckie stroje, spódnice, koszule i sweterki. Zawsze pachnie od niej kwiatową mieszanką jej ulubionych perfum.
Zaklęcia dezorientujące należą do grupy zaklęć obronnych, częściej nazywanych tak naprawdę ochronnymi. Część z nich przypisana jest także do zaklęć pojedynkowych, gdyż mogą one powodować szkody na zdrowiu przeciwnika. Służą do odwracania uwagi i są bardzo przydatne podczas wszelkiego rodzaju ucieczek. Stosowane przez czarodziejów od pradziejów, do dzisiaj są bardzo istotną częścią praktyki magicznej, nauczanej we wszystkich szkołach magicznych na świecie. Mają grono przeciwników, uważających, że prawdziwy czarodziej nie powinien plamić się ucieczką i odwracaniem uwagi. Wielu, kierujących się pradawną zasadą pojedynkowania, uważa je za żałosne i szkodliwe moralnie. Ich nauczanie uznawane jest więc za uczenie młodych czarodziejów tchórzostwa. Tak naprawdę jednak są one bardzo istotne i nie jednemu uratowały życie. Przydają się nie tylko podczas magicznych pojedynków, ale i w sytuacjach zagrażających życiu czarodziejów na całym świecie. Ich znajomość jest jednym z wymogów podczas oficjalnych podróży badawczych, podczas których zdolność odwrócenia uwagi drapieżnika jest niezwykle istotna. Z punktu widzenia osoby, która interesuje się opieką nad magicznymi stworzeniami i planuje w przyszłości przeprowadzać własne badania, nie potrafię nie docenić wagi i przydatności zaklęć dezorientujących na szerokim polu funkcjonowania czarodziejów. Znamy kilka różnych zaklęć dezorientujących, a każde z nich, choć ma podobne działanie, tworzy tak naprawdę coś innego.
Fumos - zaklęcie tworzące sporą chmurę dymu, która rozpościera się na małym obszarze, jednak jest dosyć gęsta. Na tyle, by nie można było niczego przez nią dostrzec. Jest więc idealna do zamaskowania własnej ucieczki, odwrotu, a także, by utrudnić przeciwnikowi rzucanie zaklęcia, gdyż przez chmurę dymu nie jest on w stanie zobaczyć swojego celu. Fumos nazywane jest zaklęciem zasłony dymnej.
Fumos Duo - zaklęcie, którego nazwa wskazuje już jego korzenie i pochodzenie. Jest to ulepszona wersja zaklęcia Fumos, która nie tworzy dymu czarnego, a czerwony. Po jego użyciu, z różdżki wydobywają się spore, czerwone obłoki dymu, które unoszą się nad dosyć sporym obszarem. Przy jednym ruchu różdżki można wytworzyć maksymalnie trzy chmury dymu, który niczego nie przenika i tworzy tak naprawdę nieprzenikalną dla wzroku barierę, w którą celowanie jest dosyć bezsensowe - szansa na trafienie celu jest bowiem bardzo niska. Można oczywiście używać zaklęcia kilka razy, wypełniając pomieszczenie bądź obszar większą liczbą chmur. Należy jednak uważać, gdyż stosowanie tego w zamkniętych pomieszczeniach może poważnie zaszkodzić zdrowiu wdychających, gdyż prowadzi do niedotlenienia.
Conjunctivitis - zaklęcie, którego działanie oślepia ofiarę. Bywa często używane, jest bowiem bardzo przydatne. Dezorientuje przeciwnika na dłuższą chwilę, pozbawiając ją wzroku i pozwalając na ucieczkę - bądź atak.
Drętwota - nie jest to zaklęcie oficjalnie uznawane za dezorientujące, jednak uważam, że powinno się na tej liście znaleźć. Oszołomienie, jakie za sobą niesie z pewnością dezorientuje przeciwnika, który swoją uwagę zaczyna przykuwać do własnego stanu, a nie otoczenia, w którym się znajduje.
Mimble Wimble - zaklęcie czysto dezorientujące, które sprawia, iż przeciwnik nie jest w stanie poprawnie wypowiedzieć kolejnego zaklęcia. Wszystkie wypowiadane słowa plączą się i tworzą niezrozumiałą formułę, przez którą przeciwnik nie jest w stanie rzucić żadnego czaru. Niestety, zaklęcie to ma wadę - nie działa w przypadku, w którym przeciwnik potrafi używać magii niewerbalnej. Niemniej, jest jednym z częściej używanych zaklęć pojedynkowych - nie zadaje obrażeń, więc nie robi przeciwnikowi żadnej krzywdy, a dzięki niemu czarodziej jest w stanie wysunąć się na prowadzenie.
Entropomorphis - zaklęcie, które sprawia, że przeciwnik zaczyna zachowywać się jak owad. Jest to więc zdecydowanie zaklęcie dezorientujące, nie pozwalające przeciwnikowi skupić się na tym, na czym powinien. Podobnie jednak do drętwoty, jest to zaklęcie zmieniające stan przeciwnika w sposób wyraźny i bardziej szkodliwy niż chociażby Mimble Wimble i dlatego nie zawsze uznaje się je za zaklęcie dezorientujące. Moim zdaniem jednak do takich należy.
Jęzlep - podobne skutkiem do Mimble Wimble, choć jego działanie jest zgoła inne. Sprawia, że język ofiary przykleja się do podniebienia i nie jest ona w stanie wymówić zaklęcia. Sprawia to, iż ofiara jest zdezorientowana, nie wie, co się dzieje i w dodatku jest bezbronna - o ile nie zna magii niewerbalnej.
Obscuro - zaklęcie dezorientujące, które powoduje, iż na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą ten nic nie widzi.
Purpura Turba - zaklęcie, które tworzy fioletowe fajerwerki wydobywające się z różdżki. Wydaje się, że jest to dobre zaklęcie do odwrócenia uwagi przeciwnika, bądź stworzenia, przed którym chcemy uciec. Wydaje z siebie dosyć spory huk oraz może oślepić patrzącego na fajerwerki czarodzieja.
Sardinus Eructo - zaklęcie dezorientujące, w którego skutku z nosa przeciwnika zaczynają wypływać sardynki. Z pewnością jest to bardzo nieprzyjemne uczucie i sprawia, iż koncentracja przeciwnika jest bardzo rozproszona.
Steleus - powoduje ochłodzenie i drżenie całego ciała przeciwnika, co prowadzi do jego natychmiastowej dekoncentracji. Jedno z zaklęć dezorientacjach, używanych podczas pojedynków czarodziejskich.
Titillando - zaklęcie łaskoczące. Obwiązuje przeciwnika fioletową wstęgą i go łaskocze, unieruchamiając. Jest to więc całkiem dobry sposób na dezorientację przeciwnika.
Trantallegra - jedno z zaklęć bezpośrednio dezorientujących, które wywołuje u przeciwnika niekontrolowane wstrząsy, przez które nie jest on w stanie wykonać żadnego ataku.
Utevo Lux - kolejne z zaklęć oślepiających, które odwracają uwagę przeciwnika na kilka minut. Jedno z tych, których można użyć bezpośrednio na jednym przeciwniku.
Verdillious - dosyć niebezpieczne zaklęcie, gdyż zadaje obrażenia i trzeba bardzo uważać, by samemu nie paść jego ofiarą. Tworzy mgłę i iskry, które odwracają uwagę i utrudniają widoczność.
Vermillious - jedno z zaklęć dezorientujących, wytwarza czerwony dym bądź światło - w zależności od woli czarodzieja - które odwracają uwagę i utrudniają widoczność na polu walki.
Gelata Cerberum - zaklęcie oszołamiające, miesza myśli i spowalnia rozumowanie osoby, na którą zostanie rzucone. Dzięki temu zwiększa nasz czas na ucieczkę i reakcję. Jest jednak jednym z trudniejszych zaklęć i wcale nie tak łatwo się go nauczyć.
Magnum Crepitus - kolejne z zaklęć tworzących fajerwerki. Te wybuchając dekoncentrują niczego nie spodziewających się przeciwników. Niemniej, są dosyć niebezpieczne i trzeba uważać, by się przy jego użyciu nie zranić.
Stulte - jedno z ciekawszych zaklęć dekoncentrujących, które sprawia, że ofiara ma omamy różnego rodzaju. Z pewnością daje to nam dodatkowy czas na ucieczkę, mimo braku zasłony dymnej, którą najczęściej utożsamia się z zaklęciami dezorientującymi.
Upiorogacek - jedno z bardziej znanych zaklęć wywołujących lęk. Jak wiadomo, jest on całkiem skuteczny w dezorientacji przeciwnika i choć stan ten nie trwa długo, jest wystarczający, by zgubić goniącego nas drapieżcę bądź czarownika.
Z pewnością na świecie jest jeszcze masa innych zaklęć wpisanych (bądź takich, które powinno się wpisać) w kategorię dezorientujących, jednak to te uznałam za najbardziej istotne i to o nich mówi się w szkole, a także wykłada na dodatkowych zajęciach, mających zgłębić podstawową wiedzę.
Kaylin Wittermore, Ravenclaw, Rocznik 6
Iga Nox
Rocznik V
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: 10 cali, Pancerz Kikimory, Kasztan, dość wytrzymała, zdobiona pnączem róży na całej jej długości. OPANOWANE ZAKLĘCIA: SZKOLNE: ALOHOMORA, COLLOPORTUS, DRĘTWOTA, EXPELLIARMUS, LUMOS, NOX, FINITE, PROTEGO. ŁATWE: AVIS OPIS POSTACI: Dziewczyna jest szczupła i ma 1,50cm wzrostu. Chodzi pewnym siebie krokiem, ma niebieskie oczy w kształcie migdałów, które radośnie patrzą na świat i ciemnieją, stając się czarnymi, gdy ktoś wyprowadzi ją z równowagi. Są okolone brunatną siateczką rzęs. Nos ma mały i lekko zadarty. Na policzkach i nosie ma piegi, które według innych dodają dziewczynie uroku.Usta różowawe, kryjące małe, białe zęby. Po jej plecach, spływają kaskadą, płomienno-rude włosy do ramion. Zazwyczaj są rozpuszczone i pofalowane. Na lewym nadgarstku ma bliznę przypominającą małego smoka po wypadku z dzieciństwa. Dziewczyna nie lubi się stroić - nie nosi żadnej biżuterii, nie maluje się. Ubiera się dosyć normalnie. Najczęściej nosi ubrania w wzór kwiecisty. Lubi i spodnie i spódnice, więc ubiera je na zmianę. Szata codzienna w ogóle jej nie przeszkadza, przyzwyczaiła się już do niej. Jedną z najmniej rzucających się w oczy cech dziewczyny jest jej styl ubierania się. Nie nosi się, jak typowa modelka, a zwyczajna, mugolska dziewczyna. Z powodu swojej krótkowzroczności nosi okulary. Delikatnie pachnie nutami kwiatowymi.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Wto 03 Maj 2016, 22:10
„Zaklęcie fumos oraz inne zaklęcia dezorientujące”
TreśćZaklęcia dezorientujące my je nazywamy jako obronne lub ochronne w pojedynkach odwracania uwagi badz poprostu ucieczki.
Conjunctivitis -zaklęcie, którego działanie oślepia ofiarę. Bywa często używane, jest bowiem bardzo przydatne. Dezorientuje przeciwnika na dłuższą chwilę, pozbawiając ją wzroku i pozwalając na ucieczkę - bądź atak. Drętwota- nie jest to zaklęcie oficjalnie uznawane za dezorientujące, jednak uważam, że powinno się na tej liście znaleźć. Oszołomienie, jakie za sobą niesie z pewnością dezorientuje przeciwnika, który swoją uwagę zaczyna przykuwać do własnego stanu, a nie otoczenia, w którym się znajduje. Jęzlep- podobne skutkiem do Mimble Wimble, choć jego działanie jest zgoła inne. język ofiary przykleja się do podniebienia i nie jest ona w stanie wymówić zaklęcia. Sprawia to, iż ofiara jest zdezorientowana. Obscuro- zaklęcie dezorientujące, które powoduje, iż na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą ten nic nie widzi. Trantallegra-jedno z zaklęć bezpośrednio dezorientujących, które wywołuje u przeciwnika niekontrolowane wstrząsy, przez które nie jest on w stanie wykonać żadnego ataku. Upiorogacek - jedno z bardziej znanych zaklęć wywołujących lęk. Jak wiadomo, jest on całkiem skuteczny w dezorientacji przeciwnika i choć stan ten nie trwa długo, jest wystarczający, by zgubić goniącego nas drapieżcę bądź czarownika. Fumos-nazywane jest zaklęciem zasłony dymnej zaklęcie tworzące sporą chmurę dymu, która rozpościera się na małym obszarze, jednak jest dosyć gęsta. Na tyle, by nie można było niczego przez nią dostrzec, przeciwnik moze sie wycofac lub kolejne zaklecie rzucic . Ale przez chmurę dymu nie jest on w stanie zobaczyć przeciwnika Fumos Duro-ulepszona wersja zaklęcia Fumos, która nie tworzy dymu czarnego, a czerwony. Po jego użyciu, z różdżki wydobywają się spore, czerwone obłoki dymu, które unoszą się nad dosyć sporym obszarem.
Iga Nox V rok, Hufflepuff
Kim Miracle
Ścigający Złotych Chimer, Rocznik VI
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: cyprys || róg jednorożca || sztywna || 11 cali OPANOWANE ZAKLĘCIA: Enervate, Episkey, Lumos, Expelliarmus, Orbis, Everte Statum, Avifors, Oppugno, Fumos Duo, Protego Totalum, Flippendo Duo OPIS POSTACI: Dziewczyna ma blond włosy, które są w w wiecznym nieładzie, albo związane w jakiś warkocz, bądź kucyk, a następnie rozpuszczone i poskręcane w fikuśne loki. Tęczówki są w barwie błękitu, roześmiane, błyszczące piękne oczęta. Zawsze widać u niej szeroki uśmiech, którym obdarowuje każdego, kogo napotka na swojej drodze. Jej cera jest jasna, ponieważ promienie słońca nie potrafią ubarwić jej skóry. Jednego dnia, gdy się opali jest czerwona jak pomidor, a następnego dnia nie ma już nic - ani czerwieni, ani brązu. Mierzy sobie 152 cm wzrostu i jakoś na to nie narzeka. Lubi być niska, mimo że zawsze musi patrzeć na innych z dołu. Waży 49 kg. Jest drobnej postury, więc czasami ma się wrażenie, że byle jaki podmuch wiatru zabierze ją ze sobą siną w dal. Jednak pozory mylą. Diabeł ukrył się w ciele aniołka. Dziewczyna ma naprawdę dużo siły.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Sro 11 Maj 2016, 15:34
Profesor Constantine Lupei - praca domowa z OPCM
Zadanie domowe: „Zaklęcie fumos oraz inne zaklęcia dezorientujące” - referat na jedną pergaminu (pół strony A4).
❦ FUMOS - za jego pomocą można wyczarować chmurę podobną do zasłony dymnej. Jest to przydatne, ponieważ przeciwnikowi trudno dobrze wycelować zaklęcie, a nawet zobaczyć cel.
❦ MIMBLE WIMBLE - powoduje dezorientację przeciwnika, używane podczas pojedynków. Przeciwnikowi plączą się wtedy formułki zaklęć przez co nie może ich rzucać.
❦ CONJUNCTIVITIS - oślepia ofiarę. Działa równie silnie na zwierzęta, jak Drętwota na ludzi.
❦ DRĘTWOTA - oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności.
❦ CONFUNDUS - zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.
❦ ENTROPOMORPHIS - wywołuje w przeciwniku zachowania insekto-podobne, pozbawiając go możliwości mówienia. Zmusza także do wykonywania pewnych czynności, jak pełzanie, imitowanie ruszania mackami itp.
❦ JĘZLEP - powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie. Działa zarówno na ludzi jak i na duchy.
Zaklęcia dezorientujące powoduję, że uwaga przeciwnika zostaje odwrócona. Fumos sprawia, że powstaje zasłona dymna przez co przeciwnik nie może nas zobaczyć i trafić zaklęciem. Mimble wimble jest moim ulubionym, ponieważ przeciwnikowi plącze się język z czego wypowiedziane zaklęcia wychodzą dosyć zabawnie. Conjunctivis oślepia ofiarę, co powoduje jego dezorientacje w terenie - osobiście nie chciałabym zostać oślepiona, bo czuję się wtedy niepewnie jak nic nie widzę. Drętwota oszałamia i paraliżuje przeciwnika, dzięki czemu jeśli nie ma się siły na dalszą walkę można z łatwością uciec. Jęzlep jest kolejnym zaklęciem, które lubię, jest zabawne, ale zapewne bardzo nie przyjemne.
Hufflepuff, rok VI
Kim Miracle
Ururu Marquez
Ścigający Srebrnych Wiwern, Rocznik V
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: 13 cali, elastyczna, włos z głowy wili, sosna OPANOWANE ZAKLĘCIA: Szkolne: Finite, Enervate, Cave Inimicum, Expelliarmus, Homenum Revelio, Protego, Diffindo, Verdimilious, Alohomora, Avifors, Mimble Wimble, Confunduf, Aquamenti || Łatwe: Trucido, Repleo, Multifors, Aranaea || Trudne: Aranaea Language, Verum de scriptis OPIS POSTACI: Ururu jest chłopcem przeciętnej budowy. Ani specjalnie chudy, ale pulchnym też go nie można nazwać. Mięśni również nie ma specjalnie zarysowanych... Po prostu taki średni. Wzrostu metr sześćdziesiat dziewięć i pół. Włoski całkiem grube, lecz szorstkie. Mają odcień... szarawy. Czy to farba? Czy tak kończy się niepotrzebny stres w zbyt młodym wieku? Obcięte niezbyt krótko, puszyste. Twarzyczka jego nieco okrąglutka, nie widać na niej typowo męskich kształtów. Taki sobie chłopczyna. Przenikliwe spojrzenie oczek w kolorze miodowo-bursztynowym, lekko zadarty nosek i... szeroki uśmiech, który nie znika prawie nigdy. Ubrany w pełny mundurek Ślizgona z idealnie zawiązanym krawatem. Nawet naukowiec musi być elegancki. Czasami nosi gogle na głowie, zazwyczaj zapomina, że je ma, dlatego na jego oczach występują stosunkowo rzadko...
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Sob 21 Maj 2016, 12:46
Fumos i inne zaklęcia dezorientujące Do zaklęć dezorientujących, oprócz obowiązkowego do opisania w tym zadaniu Fumos, można zaliczyć wiele, czasem pierwotnie nie pasujących do tego określenia, czarów. Na dobrą sprawę rozproszyć można każdym zaklęciem. Fumos (łac. fumo - dym) powoduje powstanie zasłony dymnej. Jest ona niesamowicie skuteczna do zasłonięcia ucieczki, a także częściowo może zniechęcić przeciwnika do ataku, chociaż na oślep przecież też można trafić. Wyczarowany dym jest na ogół bezwonny, lecz gęsty, aczkolwiek nie stwierdzono problemów u osób z astmą. Zaklęcia I roku Flippendo - odsuwa różne obiekty, nawet te cięższe. W ten sposób można wykorzystać jakiekolwiek przedmioty do upozorowania ataku na przeciwnika. Skupi się on wtedy na lecącym w jego stronę stole, zamiast na lecącym w jego stronę zaklęciu ofensywnym. Lumos - dzięki niemu z końca różdżki wydobywa się światło, którym można oślepić przeciwnika na tyle, żeby zdezorientować go. Im ciemniejsze otoczenie, tym skuteczniejsze działanie. Mimble wimble - klasyczne zaklęcie służące do dezorientacji przeciwnika. Nox - gasi wszelkie światła, więc zastosowanie może mieć podobne do Fumos. Petrificus totalus - zaklęcie usztywniające ciało można użyć w standardowej ofensywie, bądź do sparaliżowania osoby stojącej obok przeciwnika. Ktoś taki może upaść w jego stronę powodując zdezorientowanie. Zaklęcia II roku Arania exumai - bardzo niepotrzebne zaklęcie, nie rozumiem co w ogóle robi w podstawie można tym zdezorientować i zdenerwować kogoś, kto bardzo lubi pająki, sprawiając im ból. Zaklęcie to powinno się klasyfikować jako czarnomagiczne. Drętwota - działa podobnie jak Petrificus totalus, zastosowanie więc takie jak u tego zaklęcia, skutek jest o wiele silniejszy. Może wystąpić utrata przytomności celu. Enervate - zaklęcie leczące i regenerujące. Wydaje mi się, że użycie go na przeciwniku z pewnością wywołałoby zmieszanie i dezorientację. Expelliarmus - rozbraja przeciwnika, co w pewnym sensie też doprowadza do pożądanego przez nas celu. Immobilus - spowalnia ofiarę, co samo w sobie dezorientuje. Lumos solem - ciekawe zaklęcie imitujące światło słoneczne. Można komuś w nocy wmówić, że jest dzień. Dezorientujące, nieprawdaż? Zaklęcia III roku Lumos maxima - oświetla całe pomieszczenie. Jeśli było ono uprzednio bardzo zaciemnione, wywoła nieprzyjemny i dezorientujący światłowstręt u wszystkich. Riddiculus - zaklęcie do użytku na boginie. Właściwie to dezorientuje głównie tego ducha, lecz może także osobę widzącą całe zajście. Zaklęcia IV roku Confundus - bardzo ładny przykład zaklęcia dezorientującego, które dodatkowo działa na wszelkie przedmioty zmieniając ich działanie. Depulso - odrzuca wszystko co znajduje się w wyznaczonym punkcie. Szerokie zastosowania dezorientujące. Można rozrzucać liście z kupki, ludzi, bądź sztućce. Zaklęcia V roku Everte statum - zaklęcie wyrzucające w powietrze. Zastosowanie może być podobne jak w przypadku Flippendo, lecz nieco mniej przewidywalne (za to bardziej widowiskowe i ciekawe). Protego - zaklęcie tarczy. Jedyne zastosowanie dezorientujące, jakie przychodzi mi na myśl, to użycie go przeciwko zaklęciom niewybaczalnym, na które nie działa. Slugus eructo - wywołuje problemy żołądkowe powodujące u ofiary gwałtowny wyrzut treści pokarmowej z żołądka, która w tym wypadku jest ślimakami. Dezorientuje nie tylko jako zaklęcie wymierzone w przeciwnika, lecz także w kogokolwiek innego, powodując (zazwyczaj) obrzydzenie. Pozwoliłem sobie sięgnąć do podręczników dla starszych roczników, gdyż niezwykle zafascynowało mnie dopasowywanie właściwości dezorientujących do każdego zaklęcia. Zaklęcia VI roku Oppungo - wyczarowuje małe ptaszki atakujące przeciwnika. Nie do końca jestem pewien, w jakim stopniu ranią one ofiarę, jednak z całą pewnością rozpraszają uwagę. Zaklęcia VII roku Conjunctivitis - zaklęcie oślepiające, szczególnie silnie działa na zwierzęta, również zaliczę je jako dezorientujące. Podsumowując: wszystkie zaklęcia z podstawy nauczania można zakwalifikować jako dezorientujące, do każdego można znaleźć ciekawe zastosowanie.
Ururu Marquez Slytherin, V rocznik
Nadzieja Potocka
Rocznik VI
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: 12 cali, nieco giętka, włos z głowy wili, czarny orzech OPANOWANE ZAKLĘCIA: Szkolne: OPPUGNO, PORTUS, TERGEO, ENERVATE, EXPELLIARMUS, FUMOS, IMMOBILUS, PETRIFICUS TOTALUS, GEMINO, ACCIO, AQUAMENTI, FINITE, HERBIVICUS, REPARO, VENTUS || Łatwe: EBUBLIO, OBSCURO, REPLEO, ANIMO LEPORE, CANTIS, MOBILE IMAGINEM, CAPILLUS TINCTURA, DULCIUS, MELOFORS ||Trudne: MEMORIA IMAGINEM, SALVIO HEXIA OPIS POSTACI: Nadziejka o wzroście nieco większym od przeciętnej szesnastolatki, czyli jakieś takie 165. Waga... lekko poniżej normy, pomimo, że dużo je. Twarzyczka: dość okrąła i dziecięca, mały nosek, różane usteczka. Przy uśmiechu podkreślają się jej mocno policzki. Oczy zielone. Cera taka jakaś typowa dla środkowej, nieco wschodniej Europy. Dodatkowo piegi, ujawniające się bardziej latem. Brwi średniej grubości. Kasztanowe włosy bywają pofalowane, sięgają za ramiona. Czasami je spina w koczek. Grzywka samodzielnie obcięta, czasem ją zaczesuje bardziej na czoło, czasami bardziej w bok. W zależności od nastroju, nosi okulary. Nie ma specjalnie dużej wady. Uwielbia też wszelkie akcesoria do włosów, spinki, wstążki. Jej codzienne ubrania nawiązują nieco do minionych epok.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Nie 22 Maj 2016, 15:32
„Zaklęcie fumos oraz inne zaklęcia dezorientujące”
❤❤❤
Fumos jest zaklęciem wytwarzającym bardzo gęsty dym, który potrafi stłumić nawet mocne źródło światła. Dzięki niemu przeciwnik nie jest w stanie dostrzec nas oraz naszych ruchów, a także nie może nas zaatakować za pomocą magii. Istnieją również inne zaklęcia dezorientujące. Należy zaliczyć do nich przede wszystkim Mimble wimple, często używane podczas pojedynków. Powoduje ono rozproszenie myśli przeciwnika. Działanie podobne wykazuje Confundus, które używać można również na przedmiotach, co zmienia ich działanie. Kolejnym zaklęciem jest Flippendo, służące do przesuwania ciężkich obiektów. Przeciwnik może pomyśleć, że próbujemy go trafić jakimś przedmiotem, dlatego skupi się bardziej na nim, niż na kolejnym zaklęciu, jakie możemy w tym czasie na niego rzucić. Zastosowanie podobne, lecz nieco mniej przewidywalne ma Depulso. Odpycha ono przedmioty (a nawet ludzi) na zasadzie działania bomby miotającej. Pospolite Lumos również może zostać użyte jako ofensywa, jeśli jesteśmy w ciemnym pomieszczeniu. Nagle pojawiające się światło w pobliżu oczu powoduje dezorientację. W ten sam sposób działają silniejsze wersje tego czaru: Lumos solem oraz Lumos maxima. Zaklęciem dającym efekt odwrotny, działający może nawet dłużej i skuteczniej, jest Nox. Gasi ono wskazane światła mogąc doprowadzić do całkowitej ciemności w pomieszczeniu.
❤❤❤
☙ Nadzieja Potocka Hufflepuff, VI rok
Maurycy F. Longbottom
Prefekt Gryffindoru, Ścigający Złotych Chimer, Rocznik VI
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Cyprys, 13 cali, pióro z ogona feniksa, barwiona na fioletowo OPANOWANE ZAKLĘCIA: / OPIS POSTACI: Maurycy to niewysoki, bo mierzący 172 centymetry wzrostu, wiecznie roześmiany chłopak o urzekająco słodkiej buzi. Oczy ma szarozielone, włosy brązowe, ścięte do brody, zwykle nieuczesane i roztrzepane. Do garnituru zaczesuje je za uszy. Posiada na lewym udzie znamię w kształcie serduszka. Na brodzie widoczny jest już delikatny zarost.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Sob 28 Maj 2016, 22:55
Zadanie domowe z OPCM
„Zaklęcie fumos oraz inne zaklęcia dezorientujące”
Zaklęcie fumos tworzy wielką chmurę dymu. Wydobywa się on z czubka różdżki, najlepiej więc zatoczyć koło, żeby rozpylić go wszędzie dookoła siebie. Jest to dobre zaklęcie, jeżeli chcemy w jakiś sposób przeciwnika zaskoczyć, ale ma swoją wadę - wychodząc z zasłony dymnej poruszymy nim, przez co będzie widać w którą stronę uciekamy. Jeżeli zastanawia się pan o co mi chodzi, to zastanawiałem się nad praktycznym zastosowaniem tego zaklęcia i wyobraziłem sobie, że użyłem w tym dymie zaklęcia kameleona, żeby uciec niepostrzeżonym. Innym zaklęciem dezorientującym jest Mimble Wimble. Osobiście za skuteczniejszy uważam jedna Jęzlep. Mimble Wimble używaliśmy jednak na lekcjach, kiedy chcieliśmy zrobić komuś psikusa. Podobno raz rzucili je na numerologii, niech sobie pan wyobrazi minę pana Bułhakowa. On to tylko kwadraty i trójkąty numerologiczne. Domyślam się, że chciał pan żebym opisał tutaj też Confundusa. No więc, osoba na którą rzucamy Confundusa staje się skonfundowana, czyli w sumie nie wie co się z nią dzieje. Można w sumie użyć tego w pojedynku, ale też w formie obrony, kiedy na przykład ktoś się bardzo zdenerwuje, lub wystraszy, a my chcemy, żeby siedział spokojnie dla jego bezpieczeństwa. Można też kogoś ostro wystraszyć Sonorusem. Potężny ryk z pewnością wystraszy jakieś stado dzikich kaczek albo pierwszoklasistów z Hufflepuffu wlepiających maślane oczy w dziewczynę, która ci się podoba.
Mauryś Longbottom, rocznik VI
Antigone Hennessy
Ścigający Złotych Chimer, Rocznik VII
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Mierząca pełne trzynaście cali, niezbyt giętka, ale jednocześnie ciężko przypisać jej stuprocentową sztywność. Wykonana z cisu, posiadająca za rdzeń włókno ze smoczego serca, solidnie wykonana, cechująca się nadzwyczajną matowością powierzchni oraz surowym wyglądem. Zdaje się niezbyt pasować do płci pięknej, jednak doskonale leży w dłoni Antigone. OPANOWANE ZAKLĘCIA: Expelliarmus, Fumos, Protego, Conjunctivitis, Drętwota, Everte Statum, Orbis, Alohomora, Vad Infer, Lacarnum Inflamari, Levicorpus, Procella, Verdillious, Obliviate, Enervate, Avifors, Protego Horribilis, Serpensortia OPIS POSTACI: Dziewczę nieco kanciaste, niewątpliwie pozbawione nadprogramowych kilogramów, jednak we właściwych miejscach zaokrąglone, ponadto wysportowane i stosunkowo silne, co rysuje się niemałym kontrastem w stosunku do filigranowej figury. Osiągnęła wzrost mierzący dokładnie sto siedemdziesiąt cztery centymetry, stając się istotą powszechnie uważaną za całkiem wysoką w konfrontacji z płcią; Porusza się z subtelną, nienachalną gracją, która stanowi swoistą oprawę dla naturalnej pewności siebie. Jedyną cechą nieodzownie wpisującą ją w rodzinę Hennessy są oczy. Iskrzą się barwą ciemnej czekolady, wpadają w swej głębi w niezbadane odmęty czerni. Kształt upodobniony do osławionych migdałów podkreśla wachlarz czarnych, gęstych rzęs, naturalnie podwijających się u końców, otwierających nieco sceptyczne spojrzenie, akcentując złośliwe iskry mające za swoje tło toń ciemnego brązu. Ciemne, mocne brwi dopełniają ekscentrycznej oprawy, wieńcząc idealną kompozycję. Wydatne kości policzkowe całym swoim majestatem podkreślają naturalną nutę ostrości obecną w rysach dziewczyny. Lekko spiczasty podbródek, szczupłe policzki, wyrazisty łuk brwiowy składają się na wyjątkowo szlachetną oprawę, którą sobą prezentuje. Stosunkowo wąskie usta, drobny nos, okraszony gdzieniegdzie pojedynczymi piegami, stanowią jedne z ostatnich elementów goszczących na buzi Hennessy. Tą z kolei okalają kruczoczarne pasma, barwą przypominające heban, płynące kaskadą, układając się w lekkie fale, aby zakończyć swoją drogę ledwie nad linią wąskich ramion. Pojedyńcze kosmyki stanowią grzywkę nieodłącznie goszczącą na czole Antigone, układającą się w niedbałym, aczkolwiek odnajdującym pewną harmonię, porządku.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Sob 28 Maj 2016, 23:58
Fumos i inne zaklęcia dezorientujące
Fumos jest jednym z licznych zaklęć dezorientujących. Uważam, że jego znajomość jest obligatoryjna, ponieważ pozwala rzucającemu skutecznie obronić się przed przeciwnikiem. Stworzenie zasłony dymnej, do której wywoływania przeznaczony jest Fumos, pomaga w konfundacji przeciwnika, sprawia, że może mieć niemały problem z celnością. Daje to rzucającemu swoista przewagę w potyczce, ponieważ może poczuć się odrobinę bezpieczniejszy za gęstą mgłą. Kolejnym zaklęciem przydatnym do dezorientacji napastnika jest Mimble Wimble, ponieważ to zaklęcie skutecznie ogranicza zdolności werbalne przeciwnika. Powoduje plątanie się języka, gubienie formułek, niewłaściwe używanie form, co może być niejednokrotnie tragiczne w skutkach dla rzucającego. Conjuctivitis jest kolejnym przykładem przydatnego zaklęcia w tej materii. Oślepia ofiarę, a jego skuteczność wobec zwierząt można przyrównać do działania Drętwoty wobec ludzi. Confundus zaś, zaklęcie w najbanalniejszy sposób dezorientujące, najzwyczajniej wprowadza ofiarę w stan konfundacji. Równie skuteczne w walce może okazać się Entropomorphis, ponieważ w swym działaniu wywołuje u przeciwnika zachowania instektopodobne, takie jak pełzanie. Istotnie dezorientuje i ogranicza zdolności manualne przeciwnika, niejednokrotnie bardziej niż wiele pozornie skuteczniejszych zaklęć. Pragnę zwrócić uwagę także na Jęzlep, zaklęcie używane często w żartach między uczniami, wzajemnych sporów. Ów zaklęcie powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, przez co uniemożliwia mówienie, więc zarazem — rzucanie zaklęć, o ile przeciwnik nie posługuje się magią niewerbalną. Ostatnim, co chcę przywołać, jest Drętwota, zaklęcie znane przez większość hogwardzkich uczniów. Oszałamia, powoduje silną drętwotę działa, niekiedy doprowadza do utraty przytomności przez istotę, która padła jego ofiarą. Wszystkie wspomniane zaklęcia działają dezorientująco na przeciwnika, więc śmiało można je nazywać konfundującymi. Chociaż wielokrotnie niedoceniane, w walce okazują się skutecznymi i niezawodnymi w swoich formułach.
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Cedr, Łza cerbera, 12 cali, giętka OPANOWANE ZAKLĘCIA: Diffindo, Drętwota, Protego, Fumos, Lumos, Accio, Bombarda, Enervate, Levicorpus, Calvorio, Avis, Muffliato OPIS POSTACI: Chłopak kompletnie nie wygląda na sportowca. Wydaje się być chudy i słaby, co nie jest do końca prawdą. Masę mięśniową gdzieś tam ma, chociaż nie widać tego na pierwszy rzut oka. Mięsie brzucha są delikatnie zarysowane, ale są. Z twarzy przypomina miłego, nieco ciapowatego chłopaka o dobrym sercu, choć ma ten błysk cwaniaka w oku. Na całej twarzy ma pieprzyki, które robią z niego "nakrapianego". Jasne, bursztynowe oczy odbijają wszystkie światełka. Nos ma zadarty ku górze, a jego ciemno brązowe włosy, sterczą na wszystkie strony, jakby dopiero co podniósł się z łóżka. Malinowe usta, prawie zawsze przyzdabia szeroki uśmiech. Ma długie, zręczne palce i całe 188 centymetrów. Niekiedy bywa to jego atutem, a jeszcze kiedy utrudnieniem. Sam nie opisałby się jako przystojnego, choć za szpetnego też się nie uważa. Jest przeciętniakiem, chociaż to już zależy od gustów.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Nie 29 Maj 2016, 00:39
„Fumos i inne zaklęcia dezorientujące.”
Zaklęcia dezorientujące należą do grupy zaklęć obronnych, inaczej zwanych też ochronnymi. Część z nich, która powoduje na ciele przeciwnika obrażenia, jest przypisana do pojedynkowych. Służą do odwracania uwagi i są bardzo przydatne podczas wszelkiego rodzaju sytuacji, gdzie zależy nam na czasie. Wykorzystywane do ucieczki. Stosowane od dawna, są bardzo ważne w sztuce magicznej. Mimo przydatnych zastosowań, mają szerokie grono przeciwników. Uważają, że prawdziwy czarodziej powinien stawać twarzą w twarz z zagrożeniem, a nie uciekać. Według mnie to po prostu głupota. Zastosowania tych zaklęć są rozmaite i niedocenianie ich, jest po prostu niedorzeczne. Nie jednemu uratowały skórę, a przydają się nie tylko podczas magicznych pojedynków, ale i w sytuacjach zagrażających życiu. Do zaklęć dezorientujących należą między innymi:
Fumos - zaklęcie tworzące sporą chmurę dymu, która rozpościera się na małym obszarze, jednak jest dosyć gęsta. Na tyle, by nie można było niczego przez nią dostrzec. Nazywane jest zaklęciem zasłony dymnej.
Fumos Duo - Jest to ulepszona wersja zaklęcia Fumos, która nie tworzy dymu czarnego, a czerwony. Przy jednym ruchu różdżki można wytworzyć maksymalnie trzy chmury dymu, który niczego nie przenika i tworzy tak naprawdę nieprzenikalną dla wzroku barierę, w którą celowanie jest dosyć bezsensowe - szansa na trafienie celu jest równa zeru. Wiem, bo próbowałem
Conjunctivitis - zaklęcie, którego działanie oślepia ofiarę. Dezorientuje przeciwnika na dłuższą chwilę, pozbawiając ją wzroku i pozwalając na ucieczkę - bądź atak.
Mimble Wimble - zaklęcie sprawia, iż przeciwnik nie jest w stanie poprawnie wypowiedzieć zaklęcia. Wszystkie wypowiadane słowa plączą się. Niestety, istnieje takie coś jak zaklęcia niewerbalne, do których nie musimy wypowiadać formuły zaklęcia. Niemniej jednak, nie każdy potrafi rzucić czar, bez wypowiedzenia jego formuły, zatem to zaklęcie działa z pozytywnym skutkiem się prawie w każdym przypadku.
Jęzlep - podobne skutkiem do Mimble Wimble, choć jego działanie jest zgoła inne. Sprawia, że język ofiary przykleja się do podniebienia i nie jest ona w stanie wymówić zaklęcia. Sprawia to, iż ofiara jest zdezorientowana, nie wie, co się dzieje i w dodatku jest bezbronna - o ile nie zna magii niewerbalnej.
Obscuro - zaklęcie dezorientujące, które powoduje, iż na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą ten nic nie widzi.
Purpura Turba - zaklęcie, które tworzy fioletowe fajerwerki wydobywające się z różdżki. Wydaje z siebie dosyć spory huk oraz może oślepić patrzącego na fajerwerki czarodzieja.
Sardinus Eructo - zaklęcie dezorientujące, w którego skutku z nosa przeciwnika zaczynają wypływać sardynki. Nie jest to zapewne przyjemne.
Steleus - powoduje ochłodzenie i drżenie całego ciała przeciwnika.
Titillando - zaklęcie łaskoczące. Obwiązuje przeciwnika fioletową wstęgą i go łaskocze.
Trantallegra - wywołuje u przeciwnika niekontrolowane wstrząsy, przez które nie jest on w stanie wykonać żadnego ataku.
Utevo Lux - kolejne z zaklęć oślepiających, które odwracają uwagę przeciwnika na kilka minut. Jedno z tych, których można użyć bezpośrednio na jednym przeciwniku.
Verdillious - dosyć niebezpieczne zaklęcie, gdyż zadaje obrażenia i trzeba bardzo uważać, by samemu nie paść jego ofiarą. Tworzy mgłę i iskry, które odwracają uwagę i utrudniają widoczność.
Vermillious - wytwarza czerwony dym bądź światło, które odwracają uwagę i utrudniają widoczność na polu walki.
Gelata Cerberum - zaklęcie oszołamiające, miesza myśli i spowalnia rozumowanie osoby, na którą zostanie rzucone. Nie jest łatwe do nauczenia się.
Magnum Crepitus - tworząy fajerwerki. Te wybuchając dekoncentrują niczego nie spodziewających się przeciwników.
Stulte - jedno z ciekawszych zaklęć dekoncentrujących, które sprawia, że ofiara ma omamy różnego rodzaju.
Upiorogacek - jedno z bardziej znanych zaklęć wywołujących lęk. Stan ten nie utrzymuje się jednak na długo.
Peter Figglehorn, Gryffindor rok VI
Ostatnio zmieniony przez Peter Figglehorn dnia Nie 29 Maj 2016, 01:00, w całości zmieniany 1 raz
Maurycy F. Longbottom
Prefekt Gryffindoru, Ścigający Złotych Chimer, Rocznik VI
Dodatkowe informacje biograficzne AKTUALNIE POSIADANA RÓŻDŻKA: Cyprys, 13 cali, pióro z ogona feniksa, barwiona na fioletowo OPANOWANE ZAKLĘCIA: / OPIS POSTACI: Maurycy to niewysoki, bo mierzący 172 centymetry wzrostu, wiecznie roześmiany chłopak o urzekająco słodkiej buzi. Oczy ma szarozielone, włosy brązowe, ścięte do brody, zwykle nieuczesane i roztrzepane. Do garnituru zaczesuje je za uszy. Posiada na lewym udzie znamię w kształcie serduszka. Na brodzie widoczny jest już delikatny zarost.
Temat: Re: Zwierzęta Lupei'a Nie 29 Maj 2016, 00:49
Zadanie domowe z OPCM
„Zaklęcie fumos oraz inne zaklęcia dezorientujące”
Fumos - tworzy dym wylatujący z końca różdżki. Jest na tyle gęsty, aby nie dało się zobaczyć przez niego zbyt wiele, przez co osoby w zasięgu działania są zdezorientowane. Fumos posiada swoją ulepszoną wersję (duo), która tworzy chmury czerwone. Oba te zaklęcia oprócz koloru różnią się również objętością oraz gęstością. Fumos ogranicza widoczność, ale nie całkowicie, więc można na przykład dostrzec zza niego mocne światło, a Fumos Duo to już bariera nieprzenikalna. Innymi zaklęciami dezorientującymi są Mimble Wimble - powoduje ono, że zaczyna plątać nam się język. (Nie dosłownie oczywiście.) Po prostu kiedy chcemy coś powiedzieć, to rozpraszamy się i mieszamy słowa, litery. Niemożliwym staje się wypowiedzenie poprawnie inkantacji zaklęć. Confundus - sprawia, że stajemy się otępiali, nie wiemy co się z nami dzieje, a najprościej mówiąc: jesteśmy zdezorientowani. Z tego powodu Confundus nazywany jest często zaklęciem dezorientującym przeciwnika. Titillando - łaskocze przeciwnika. Jest to zaklęcie uznawane za pojedynkowe, ale wyjątkowo łagodne. Nie wyrządza przecież nikomu żadnej krzywdy, a co najwyżej wywołuje poczucie dyskomfortu związane z tym, że jesteśmy łaskotani. Niemniej jednak z pewnością doprowadzi do zdezorientowania przeciwnika, a to ułatwi jego rozbrojenie, więc jest to wartościowe zaklęcie dezorientujące.